μαρμελαδα βερυκοκο

Ηταν κατι εποχες που μου αρεσε πολυ η μαρμελαδα βερυκοκο. Ηταν πριν δοκιμασω την μαρμελαδα πορτοκαλι η την μαρμελαδα συκο.  Την μαρμελαδα την εφιαχνε η μαμα απο τα καλυτερα μπεμπεκος την ανοιξη.  Καποια γυαλα περιμενε υπομονετικα ως τον Νοεμβρη.

Αχνιστο εβγαινε το χρυσο παντεσπανι απο τον φουρνο στο μακροστενο ταψι.  Με μεγαλη προσοχη εβγαινε η λαδοκολλα απο τον πατο.  Το παντεσπανι ξαπλωνε σε μια βρεγμενη πετσετα και τυλιγοταν σε ρολο για να παρει την φορμα του.  Οταν ηταν ετοιμο ξετυλιγοταν σιγα σιγα και η μαρμελαδα απλωνοταν στο κοιλο μερος.  Το ρολο ηταν ετοιμο και εμενε να πασπαλιστει με ζαχαρη αχνη.  Δε γινοταν γιορτη μου χωρις το ρολο με μαρμελαδα βερυκοκο.

c2d2deb34710b94e36c7a243414ec0d8

Βεβαια υπηρχαν και φονταν και τα απαραιτητα μαρον και τα φρουι γκλασε (αχλαδακι εδω κατα προτιμηση).  Τρεις Δεσποινες ειχαμε που ονομαστηκαν ετσι απο την γιαγια.  Εγω ημουν η πρωτη (μεγαλυτερη).  Γιορταζε και η δευτερη και η τριτη διαλεξε τον Δεκαπενταυγουστο.  Εμεις οι μεγαλες οπως και η γιαγια.

Νοεμβρης προχωρημενος, ηδη δυο μηνες στο σχολειο, ειχαν ξανασφιξει οι μαθητικες φιλιες,  περιμεναμε πως και πως τις γιορτες μας για να βρεθουμε χωρις την γκριζα φουστα , το μπλε πουλοβερ και τα μοκασινια των θρανιων. Να κρατησουμε τσαντακι λουστρινι μπακλαβαδωτο με χρυση αλυσιδα (σαν αυτα που κυκλοφορουν και τωρα μετα απο τοσα χρονια παλι), να φορεσουμε λουστρινι γοβακι (χωρις λουρακι εννοειταιιιιιι) και να παμε στο παρτυ της ονομαστικης εορτης.

Συγυριζα το δωματιο μου γιατι εκει απολαμβαναμε περισσοτερο τους δισκους των 32 στροφων στο Τεπαζ.  Η μαμα ολο το καλοκαιρι επλεκε ενα φορεμα σαν δαντελλα με το βελονακι σε χρωμα τυρκουαζ.  Το φοδραρισε με ιδιο χρωμα φοδρα και πισω εβαλε ενα στρογγυλο φιλντισενιο κουμπι απο τον Καλυβιωτη.  Στην “Κοκεττα” βρηκε κι ενα κοκκαλακι φιαγμενο απο τυρκουαζ χαντρουλες.  Το χτενισμα ηταν τα μισα μαλλια μαζεμενα σε αλογοουρα και τα υπολοιπα κατω (σεσκουλα οπως τα ελεγε η μαμα).  Στο δεσιμο της αλογοουρας επιασε το κοκκαλακι.  Ετσι, σαν το κερασακι στην τουρτα.  Η μαμα εδινε σημασια στα αξεσουαρ.  Επρεπε ολα να δενουν μεταξυ τους.

Για δωρα αγοραζαμε στις φιλες μας δισκους και βιβλια.  Το αντεχε η τσεπη του χαρτζηλικιου μας αλλα μας ειχαν μαθει να τα αγαπαμε κιολας.  Τον Νοεμβρη με το τυρκουαζ φοραμα, η Βαντα μου χαρισε την “Κοινωνικη Ιστορια της τεχνης” του Arnold Hauser.  Παιδευτηκα να το διαβασω. Για χρονια το ανοιγα κατα καιρους και διαβαζα ενα κεφαλαιο.  Το εχω παντα.  Το Νοεμβρη με το τυρκουαζ φορεμα ειχε χαζεψει και ο Στεφανος να το κοιταει και η μαμα (που το ματι της επαιζε)  για χρονια ελεγε.  Με αυτο το φορεμα ησουν κουκλα, ο νεαρος δεν επαιρνε τα ματια του απο πανω σου.

Το Νοεμβρη με το τυρκουαζ φορεμα ηταν ολο το σπιτι ανοιχτο.  Μεζεδες, καπνος, ποτα,  αλλου οι μεγαλοι κι αλλου οι νεαροι και η μαμα παντου!  Στα βαζα λουλουδια, στα προσωπα χαμογελα και εξω κρυο. Προχωρημενος Νοεμβρης.

Ομορφα περασαμε, ανακαιφαλαιωσε η μαμα. Στην κουζινα ολα τα πιατακια και τα ποτηρια κι ολα τα κουταλακια που γλυκαναν τους επισκεπτες.  Η μπαλκονοπορτα της τραπεζαριας ανοιχτη για να φυγει ο καπνος. Και στο στομα μια γλυκεια επιγευση απο μαρμελαδα βερυκοκο.

Σας φιλω γλυκα.

Η φωτογραφια απο το cooktime.gr

14 Comments

  1. Αχ Δεσποινάκι μου γλυκό σαν ταινία το περιέγραψες, την δική σου ταινία που πρωταγωνιστείς με τόση μα τόση χάρη και τρυφερότητα. Να είσαι καλά να μας μεταφέρεις στιγμές, να βγάζεις συναισθήματα και να ζωγραφίζεις τη ζωή!
    Σε γλυκοφιλώ!

    • Σου στέλνω κ εγω φιλια και σε ευχαριστω για τις ευχές Ποπακι όμορφο!

  2. Αυτή η μαρμελάδα βερύκοκο έχει γεύση νοσταλγίας, μνήμης της μανούλας σου και πολλής γλύκας δικής σου. Θα το τιμήσω το ρολό σου, παίρνω ένα κομματάκι, στην υγειά σου! Πολύχρονη!

    • Ρούλα μου σε ευχαριστω πολυ, μπήκαμε νμε φορα στην εορταστική περίοδο. Εύχομαι καλές γιορτές!

  3. Νοσταλγια, εικονες, τρυφεραδα, αχ Δεσποινακι, τι ταξιδια ειναι αυτα! Με ταξιδεψες πισω, στο πατρικο, στα χρονια,αυτης της αθωοτητας!! Νασαι καλα. και να γιορταζεις παντα με χαρα!

  4. Μυρισε το σπιτι μου απο αυτο γλυκο με την αναμνηση μονο, και ας εχω 30 χρονια να φαω τετοιο! Ρολο κορμο το λεγαμε εμεις, και το εφτιαχνε η μαμα μου οταν γιορταζαν ο μπαμπας και ο αδερφος μου, χειμώνα και οι δυο. Θυμαμαι την επιπονη διαδικασια με τη λαδοκολλα και το τυλιγμα και τη βρεγμενη πετσετα και που δε μπορουσε το μυαλο μου να χωρεσει πως γινονται τοσο δυσκολα πραγματα σε αυτον τον κοσμο! Παλια πολυ τις τιμουσαμε τις γιορτες, ανταλλαγες επισκεψεων, δωρα, του Αη Γιαννη θυμαμαι τους γονεις να κανουν υπερωριες για να προλαβουν ολους τους Γιαννηδες του χωριου και εγω φυσικα απο πισω τους μεσα στη νυχτα,στα σκοτεινα μονοπατια του χωριου, διότι τόσα γλυκα κεράσματα σε μια νυχτα ήταν αμαρτία απο το θεο να τα περιφρονησω! Αχχχ…ταξίδι στο χρόνο…Να σαι καλα Δεσποινα! Εκει ειναι ακομη 21 Νοέμβρη, αρα δικαιουμαι να σου πω μια ακομη φορα “χρονια πολλά” και του χρονου με υγεια, ομορφια και φως!

    • Ευχαριστω για τις ευχες ζωάκι μου! Τι γλυκο μα τι γλυκο κι αυτο!

  5. Γιορτάζεις, επομένως; Χρόνια Πολλά, Καλά και γεμάτα από υγεία,χαρά και φως.
    Τι ωραίες περιγραφές που κάνεις….
    Και τι μου θύμησες με το ρολό! Στο δικό μας σπίτι το έφτιαχνε (κάπου 15 χρόνια πριν) η θεία μου, με σαντιγύ μέσα και τριμμένη κουβερτούρα…

    • Σε όλες του τις παραλλαγές Νατασσα μου ειναι υπέροχο το γλυκο! Κατι αγκαλιάζει, κατι κρύβει. Ευχαριστω για τις ευχες.

  6. @
    ήταν η γιορτή σου !
    κι εγώ που σε ξαναβρήκα, πόσα χρόνια μετά (?!) χαζεύω…

    ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΠΑΝΤΑ ΚΑΛΑ, αδελφική μου Δέσποινα !
    να μείνεις πάντα το καλό, γλυκό, τρυφερό παιδί,
    από γερή πάστα φτιαγμένο !

    σου στέλνω την αγάπη μου και σου ανοίγω μεγάλη αγκαλιά 🙂

    • Γλυκο μου quartier libre, ήταν τεράστια η χαρα μου που ξαναβρεθηκαμε! Σα να σε βλεπω μπροστα μου. Κι εσένα και ολα τα ομορφα κορίτσια του saint Joseph. Σε ευχαριστω για την επίσκεψη. Μήπως να γραψω λίγο για τα χρονια εκείνα; Ζωντανά στα να τα έζησα χθες. Πολλα φιλια χαρα μου!

  7. Τι μου θύμισες! Πικ-απ Τεπάζ, Δίσκοι 33 (και 45) στροφών! Των 45 ήταν οι μικρού μεγέθους με τα “singles” τραγουδάκια (ένα μπρος ένα πίσω). 33 οι μεγάλοι με τα πολλά τραγούδια ή τα κλασσικά έργα (απ’ αυτούς έχω πολλούς και σκοπεύω, εδώ και …χρόνια, να τους μεταγράψω σε CD!). Νοσταλγία!

Leave a comment