εντελως προσωπικο

OLYMPUS DIGITAL CAMERAΕ οχι.. δε θα βγάλω τα “σωψυχα” μου εδω στο μπλογκ. Οχι ακομα παντως! Σημερα ομως θελω να γραψω για ενα θεμα που ειναι εντελως προσωπικο για τον καθενα. Την διαιτα και το πως την αντιμετωπιζει ο καθενας/καθεμια μας.

Ειναι ενα πολυπλοκο θεμα που γινεται επικαιρο καθε που ερχεται Γεναρης, ειτε σαν resolution ειτε σαν αποτελεσμα τυψεων, ειτε γιατι βλεπουμε μακροχρονια τον εαυτο μας σε μια πλαζ και μας πιανει τεταρταιος πυρετος. Οσο ομως και να την προγραμματιζουν τα μηντια (γιατι αυτο κανουν) τον Γεναρη, ποτε και κανεις δεν αρχιζει μια διαιτα αν δεν ειναι ετοιμος. Οπως επισης δεν ειναι δεδομενο οτι μια διαιτα ταιριαζει η εχει αποτελεσματα σε ολους.

Ειναι ενα πολυσυζητημενο θεμα και κυριως οι υπερβολες μιας διαιτας που μπορει να οδηγησουν σε ανορεξια και η βουλιμια. Εδω δεν θα μιλησω για υπερβολες. Θα παραθεσω τις δικες μου εμπειριες.

Το θεμα συζητιεται συχνα απο ειδικους στα ΜΜΕ και ο καθενας μπορει να εχει μια αποκλινουσα προσεγγιση αλλα ολοι συγκλνουν στο γεγονος οτι πρεπει να αποφευγονται οι υπερβολες. Ακομα πριν συνεχισω πρεπει να πω οτι οι διαιτες καλο ειναι να γινονται με συμβουλη του προσωπικου μας γιατρου ιδιως οταν υπαρχει καποιο θεμα υγειας.

Πριν δεκαεφτα ημερες αρχισα παλι την διαιτα South Beach που με δυο λεξεις μπορει να περιγραφει σαν διαιτα περιορισμενων υδατανθρακων. Ειχα ξανακανει αυτη την διαιτα το καλοκαιρι πριν επτα χρονια μετα απο την επιστροφη μου απο ενα ταξιδι στην Σικελια οπου ..καταλαβαινετε τι ειχε συμβει. Παστα, τζελατο, βινο, αραντσινι, κους κους με ψαρι, και αντε παλι απο την αρχη.. παστα, τζελατο… Μολις επιασα τον εαυτο μου να ..ριχνει κατι απανω του για να μη φαινεται το αποτελεσμα, αρχισα να μελετω τις διαιτες. Το αποτελεσμα της South Beach ηταν εκπληκτικο. Και κρατησε αρκετο καιρο μεχρι που αρχισα παλι τις.. λαιμαργιες.

Τρεις εβδομαδες πριν αρχισα να βγαζω τα καλοκαιρινα και πηγα να δοκιμασω ενα πουκαμισακι. Βεβαια ηταν λιγο εφαρμοστο περσυ αλλα φετος ΔΕΝ ΚΟΥΜΠΩΝΕ! Αυτο ηταν η αφορμη. Επειδη τις διαδικασιες της διαιτας τις ηξερα δεν χρειαστηκε να κανω καμια ερευνα η μελετη. Εν τω αμα και το θαμα. Βοηθησε και το οτι ημουν μονη στο σπιτι για δεκα ημερες. Οι δυο πρωτες εβδομαδες -λενε- οτι ειναι δυσκολες. Προσωπικα δεν δυσκολευτηκα καθολου. Τρωω αυγα, απαχο τυρι, κρεας, ψαρι, ξηρους καρπους και απιθανες σαλατες! Αυτη ειναι η πρωτη φαση .. παει περασε. Απο εδω και περα ξαναρχιζω σιγα σιγα τα φρουτα, τους χυμους, ενα ποτηρι κοκκινο κρασι και αλλα καλουδια.

Τι εγινε σε δυο εβδομαδες; Οχι δεν εχασα πολυ βαρος, εναμισυ με δυο κιλα ειναι ζητημα. Εμαθα να χορταινω με λιγα. Το στομαχακι εξαφανιστηκε και το πουκαμισο ΚΟΥΜΠΩΝΕΙ! Το κυριωτερο ομως εναι οτι αισθανομαι υπεροχα! Δεν ειμαι κουρασμενη, δεν καταπονειται ο οργανισμος μου κατα την διαρκεια της πεψης, ανεβαινω τα σκαλια χωρις να κουραζομαι, κοιμαμαι καλυτερα (επτα ωρες στη σειρα) και το πρωι κανω ενα σωρο πραγματα πριν φυγω για το γραφειο.

Αυτο δεν σημαινει οτι οποιος κανει αυτη την διαιτα θα αισθανθει τα ιδια πραγματα -ειπαμε το θεμα ειναι προσωπικο – . Ειναι πολοι οι παραγοντες που επηρρεαζουν την αποτελεσματικοτητα της. Φυσιολογικοι λογοι οπως η ηλικια, ο κακος μεταβολισμος, περιοριστικοι λογοι οπως καποια φαρμακευτικη αγωγη, ακομα και ψυχολογικοι λογοι. Η ευεξια δεν μπορει να ειναι προφανης αν υπαρχει ψυχολογικη ανισορροπια η αλλοι προβληματισμοι.

Η δικη μου προσωπικη αποψη ειναι οτι η διαιτα South Beach ειναι αποτελεσματικη, αν υπαρχουν οι καταλληλες προυποθεσεις. Θελει υπομονη, εχει μακροχρονια αποτελεσματα και αν θελετε να μαθετε περισσοτερα γκουκλιστε την.

Με λενε Δεσποιναριον και απεχω απο το ψωμι δεκαεπτα ημερες!

Σας φιλω γλυκα.

Πη Ες. Καλα θα ξαναφαω ψωμι αλλα μονο μια φετα να συνενοουμαστε!

10 comments on “εντελως προσωπικο

  1. Tzina says:

    Mπράβο σου.. εγώ πάλι χωρίς ψωμί δενννννν…
    Σε φιλώ :))

    • despinarion says:

      Ειναι ζήτημα αυτοκυριαρχίας για δεκαπέντε ημέρες Τζινα μου. Εύκολο δεν ειναι να το αποφασίσει κανεις. Πραγματικα εντελώς προσωπικό θέμα.

  2. orfia says:

    Ηρωϊδα!!! Ετσι λεω ολους οσους ακολουθουν συγκεκριμενη διατροφη και δεν παρεκλινουν!!! Εγω ειμαι ασταθης και ετσι δεν μπαινω σε προγραμμα. Βρηκα ομως μια χρυση τομη με ψητα, που τα λατρευω και σαλατουλες.Ετσι εχω την ουτοπια οτι δεν με περιοριζει κανεις και ασκηση φυσικα. Φετος αρχισα κολυμπι, παω ευχαριστως και νοιωθω απιστευτη ευεξια μολις επιστρεφω σπιτι. Για να δουμε!!! Φιλιααα.

    • despinarion says:

      Το προγραμμα βοηθά πιστεύω αλλα εχει και το στοιχείο της πειθαρχίας που σκοντάφτει σε μερικούς. Αυτο που κανεις εσυ το βρίσκω τέλειο γιατι το συνδιαζεις με κολύμπι Ορφια μου.

  3. Despina Kosta says:

    Τελικά είναι ένα θέμα όμως και ποιό βάρος μας “πηγαίνει”. Από τα τέλη του ’11 έχασα τα 5 κιλά που για χρόνια προσπαθούσα, όχι με δίαιτα, αλλα από μια μεγάλη στεναχώρια.Αυτό που εγώ πάντα προσπαθούσα, τώρα οι άλλοι το βρίσκουν “είσαι πολύ αδύνατη, πρέπει να βάλεις κιλά”. Θέλω να πω οτι πολλές φορές έχουμε λάθος εικόνα για τον εαυτό μας.
    Καλή επιτυχία σου εύχομαι Δέσποινα στην προσπάθειά σου.

    • despinarion says:

      Μπορει να εχουμε λάθος εικόνα, μπορει να έχουν οι άλλοι. Τα 5 κιλά μπορει να διάφορα σε οριακές περιπτώσεις Δεσποινακι. Επίσης ο ίδιος μας ο οργανισμός αντιδρά οταν υπερβούμε αρνητικά η θετικα το βάρος στο οποίο εχουμε καλη ισορροπία. Για παράδειγμα, σε μένα φαίνεται στο πρόσωπο το αδυνατισμα κι αυτο δεν ειναι ωραίο. Κινητικότητα υγεία εμφάνιση..ολα παίζουν ρόλο.

  4. Penelope says:

    Λοιπόν τώρα μου έπιασες τον κάλο που λένε. Εγώ εδώ στο Ασταναπανε έγινα Ασταναπανα. Δεν ξέρω τι κατέβαζα με τους -40. Βέβαια το ένιωθα στα ρούχα αλλά με κρατούσαν οι πιλάτες κλπ σε κάποια φόρμα. Ξάφνικά ένα πρωινό ανοίγω το email μου και ένας φίλος για να με ευχαριστήσει μου έστειλε φωτος που είχαμε βγει μαζί. Εκεί ήρθε η μεγάλη συμφορά όταν είδα τον εαυτό μου. Δεν ξέρω τι γίνεται με τους καθρέπτες σε αυτό διαμέρισμα, μάλλον έχουν βάλει αυτούς που αδυνατίζουν και δε το έβλεπα τόσο καιρό. Τώρα έχω αρχίσει το Ντούκαν για κάτι καινούργιο και γιατί έχει και λίγο καρμπο (ένα κουταλάκι δηλ) στην attack phasse. Είναι η 5 μέρα και νιωθω κουρασμένη και με πονοκέφαλο, χθες να φανταστεις γύρισα σπίτι και οριζιοντιώθηκα ούτε πιλάτες. Αλλά σήμερα νιώθ καλύτερα ίσως αρχίζω να συνηθίζω αλλά τουλάχιστον νιώθω λίγο ξεφουσκωμένη. Αλλά παρήγγειλα καλοκαιρινή πραμάτια και δεν το βάζω κάτω.Θυμάμαι και τη φίλη μου με το “οι Γαλλίδες δεν παχαίνουν” και όλο λέω θα ξεκινήσω πάλι αυτό το life style 😉

    • despinarion says:

      Πρόσεξε το αγαπημένη Πηνελοπη. Οταν δεν αισθάνεσαι καλα κατι λείπει. Και αν λείπει η ζάχαρη, ένα μικρούλι γλυκακι δεν βλάπτει. Το παν ειναι σε αυτή την διαδικασία να ισορροπεί ο οργανισμός. Το βιβλίο που αναφέρεις το έχω διαβάσει. Great life style. Φιλια και καλη επιτυχία.

  5. Natassa says:

    Δέσποινα,πολύ σημαντικό το θέμα “σώμα,κιλά, εικόνα εαυτού”. Είμαι υπέρ του να τρέφεται κανείς με μέτρο, χωρίς να χρειάζεται να καταφύγει σε δίατες, αλλά δυστυχώς ξέφυγα και κάτι πρέπει να κάνω. Δεν έχω βρει ακόμη τον τρόπο που μου ταιριάζει.Ευχαριστούμε πάντως για το tip της South Beach Diet. Και Χρόνια Πολλά και Καλά!

  6. despinarion says:

    Χρονια Πολλα Νατασσα. Πιστευω οτι η διαιτα που θα πρεπει να ειναι αυστηρη για λιγο ωστε να μας φερει σε ραγουλα, καποια στιγμη θα μας βοηθησει να τρωμε με μετρο. Πιστευω οτι η καταπολεμηση της λαιμαργιας ειναι το πιο σημαντικο!

Leave a Reply

