Αρχιζω την παρλα, και οπου με βγαλει..

Η φύση στα μέρη που αγάπησε, έβαλε πολυ πράσινο και γαλάζιο. Στα μέρη που λατρεψε έβαλε το γαλαζιο δίπλα στο πράσινο. Εκδηλος ο έρωτας της για την Κρήτη, τις Σποραδες, τα Επτανησα, το Αμαλφι, την Τοσκανη, την Προβηγγια, την Λακωνια. Ενα σωρό Εραστές. Και πόσοι ακόμα στην Νότια Ευρώπη.

P1060631
Οι άνθρωποι αγάπησαν κι αυτοι με την σειρα τους τις αγάπες της φύσης. Και απο ολο τον κόσμο έτρεχαν -τρέχουν- να απολαύσουν,  ολα εκείνα που η φύση τα άφησε σε μια μεριά . – Εντάξει μη νομίζετε οτι δεν ξερω πως ολα αυτα ειναι μικροκοσμικα φαινόμενα, αλλα αφήστε με να γίνω λίγο όνειροπολα. – Θα το πω διαφορετικά. Απο τύχη γεννηθήκαμε μέσα στην όμορφια. Αυτο ειναι δεδομένο. (Τα δεδομένα τα επεξεργαζομαστε)

Γι αυτο δεν πιστεύω οτι είμαστε οι καλυτεροι εμεις που γεννηθήκαμε εδω. Και κατι λίστες που δηλώνουν ¨ μου αρεσει που ειμαι Ελληνας γιατί απολαμβανω χαλαρά τον φραπέ μου στην λιακάδα ¨ τις προσπερνω ρολαροντας τα ματιά. Μα φυσικα και μου αρεσει να απολαμβανω ενα καφε στην λιακαδα. Δεν με κανει ομως να υπερτερω. Ο αλλος απολαμβανει μια μπυρα με κολλαρο στο παμπ!

Στο σύνολο μας είμαστε έξυπνοι άνθρωποι, καπατσοι, αυτο που λέμε street smart. Αυτο ειναι δεδομένο. (Τα δεδομένα τα επεξεργαζομαστε).

Θα περίμενε κανεις απο τους νοτιους Ευρωπαίους να αντιμετωπίσουν μια τεχνητή κρίση με φαντασία και εφευρετικοτητα. Ισως αυτο να φανεί πιο έκδηλα, πιο οικουμενικα τα επόμενα χρονια. Μέσα σε ολο αυτο το κακό περνούν απο την σκέψη μου μερικά πραγματα.

Τι ειναι αραγε αυτο που μας ξεχωριζει απο τους τους Βορειοευρωπαιους και σε καιρους χαλεπους αμβλυνονται απο αντιπαθεια μεχρι μισος κυριως απο την πλευρα μας.  Μηπως ειναι αυτο που λενε οτι ειμαστε μισοι ανατολιτες και μισοι Ευρωπαιοι;  Φταιει το γεγονος οτι ειμαστε πραγματικα μισοι Ευρωπαιοι και μισοι Ανατολιτες (και απο αποψη προελευσης και απο αποψη τροπου ζωης) που δεν τα βρισκουμε και μεταξυ μας; Οι Ιταλοι ομως δεν ειναι.  Ουτε οι Ισπανοι.

Μηπως τους θεωρουμε αρτηριοσκληωτικους και ξεθαβουμε το μισος των παπουδων μας για τον φασισμο.  Μα εκεινοι τον αποποιηθηκαν εντελως και με τον νομο.  Εμεις;  Ειμαστε αραγε πιο ανοιχτοι ανθρωποι; Και δεν εννοω το ” γουελκαμ του μαϊ αηλαντ ” . Θα ηθελα να σας ειχα απο μια μερια σε διεθνες συνεδριο  καπου στην Ελλαδα πριν λιγα χρονια οπου οι Ελληνες επιστημονες/διοργανωτες αντι να συζητουν με τους επισκεπτες, εκαναν τα δικα τους πηγαδακια και ετρωγαν σε ξεχωριστο τραπεζι.  Και η φοβια γινεται αντιπαθεια και η αντιπαθεια μισος και παει λεγοντας.

Οχι δεν ειμαστε ιδιοι ουτε με τους ξενους, ουτε με τους αλλους νοτιους λαους, ουτε μεταξυ μας.  Δεν ξερουμε ομως να  συνυπαρχουμε.  Και ολοι ξερουμε τι σημαινει συνυπαρχω. Σεβομαι.

Μηπως λιγο ζηλευουμε λιγο τους οργανωμενους λαους και μηπως εκεινοι ζηλευουν λιγο την δικη μας φαινομενικη ξεγνοιασια; Μηπως ολα αυτα εχουν καποια αντανακλαση στις διμερεις η πολυμερεις διαπραγματευσεις.

Τους εχω ζησει τους βορειους. Εχω δουλεψει μαζι τους.  Και ναι ειναι πολυ οργανωμενοι και συνεπεις.  Και να προσθεσω ευγενεις και ξερουν να αγαπουν και να αγαπιουνται.  Δεν ειναι δικο μας προνομιο το συναισθημα.

Δεν θελω με ολα αυτα που γραφω να μειωσω εμας. Το να αναγνωριζεις τα προτερηματα του αλλου δεν σε μειωνει. Σε ανεβαζει σε αλλο επιπεδο.  Θελω να ανεβει το επιπεδο μας. Να γινουμε πραγματικα οι καλυτεροι .

Οι άνθρωποι που γενιουνται και μεγαλώνουν στο φως και στην αρμονία των χρωμάτων, έχουν προνόμιο στην φαντασία. Αυτο ειναι δεδομένο. Και τα δεδομενα τα επεξεργαζομαστε.

Σας φιλω γλυκα.

Πη Ες. Μειωνεις τον εαυτο σου οταν χρησιμοποιεις κατα κορον και σε στυλ “εδω τελειωνει η συζητηση” εκφρασεις οπως ” εδω ειναι Βαλκανια” . Βρες κατι αλλο.

7 comments on “Αρχιζω την παρλα, και οπου με βγαλει..

  1. Lonely says:

    θα σου πω εγω το πως και το γιατι καλο μου Δεσποιναριον…γιατι στη χιονοχωρα που ζω εγω οταν βγαινει ηλιος δε βλεπω καμια διαφορα απο τους ανθρωπους στην Ελλαδα, χαρουμενα προσωπα λιαζονται, και ειναι ακομα πιο ευγενικοι και χαλαροι, και ωραιοι τυποι οπως ημασταν μονο εμεις στα χρονια που και εγω δεν ηξερα και νομιζα οτι οι Ελληνες μονο και κανενας αλλος…και γιατι τρωνε απομερα? γιατι ειναι επιστημονες αλλα ποτε δεν εμαθαν να μιλανε καμια αλλη γλωσσα περαν των Ελληνικων – οχι να εχεις το διπλωμα της ξενης γλωσσας αλλα να την κατεχεις και να τη μιλας…

    και ξερεις πιο ειναι το πιο αδικο απο ολα? οτι τα λες ολα αυτα (καλα και κακα για την καθε χωρα) και σου λενε οτι μη μιλας ετσι για το εξωτερικο δεν ειναι παραδεισος…

    δεν καταλαβαινουν ομως οτι δεν υπαρχει παραδεισος επι γης…😦 – εγω στεναχωριεμαι με ολα αυτα..

  2. Evie says:

    Δέσποινα γεια σου.
    Οπως ακριβώς τα γράφεις, όπως σχολιάζει η Μαρία αυτή είναι και η δική μου γνώμη! Λυπάμαι ακόμα και με την σκέψη που ακούω να μιλούν η όταν γράφουν κάτι τέτοια εγωιστικά, ελπίζω να προλάβω να δω τα χρόνια που θα αλλάξουν προς το καλύτερο, ελπίζω! Καλή σου εβδομάδα!

    Υ. Γ.Σε παρακολουθώ αλλά για σχόλια μου ήταν κλειστό.

    • despinarion says:

      Αχ Ευη μου! Λες να προλάβουμε τις ωραίες ημέρες του μέλλοντος. Τα σχόλια τα έχω παντα ανοιχτά σε ολους. Δεν ξέρω τι κανει η πρεςς ώρες ώρες!

  3. panathinaeos says:

    Νομιζω οτι θεμελιο καθε πολιτισμου ειναι η συνυπαρξη της ιδιαιτεροτητας με την ικανοτητα να αγκαλιαζεις και να ενσωματωνεις στοιχεια απο αλλους πολιτισμους. Οι Ελληνες εχουμε αναπτυξει στην πορεια των αιωνων εναν πολιτισμο που αυτη την εποχη χανει τη ζωντανια και την δυναμικοτητα του γιατι σχεδον χασαμε την ταυτοτητα μας. Δεν φταινε οι αλλοι λαοι και πολιτισμοι για αυτο. Το φταιξιμο και η ευθυνη ειναι αποκλειστικα δικη μας. Αν μπορεσουμε να σηκωσουμε το κεφαλι και αντι να κλαιγομαστε και να ψαχνουμε να βρουμε ποιος “αλλος” φταιει, ανανεωσουμε και επανενεργοποιησουμε την ταυτοτητα μας, με τα καλα και τα κακα μας, ισως κατι να γινει. Μονο με ταυτοτητα και υπερηφανεια θα μπορεσουμε να ξεπερασουμε αυτην την καταστροφικη κριση. Και ισως και εξω απο το ΕΥΡΩ. Αυτο ομως θα παρει λιγο χρονο για να γινει.

    • despinarion says:

      Κάθε πολιτισμός χάνει την ζωντάνια του οταν ο λαός απογοητευεται. Το θέμα της ταυτότητας ειναι πολύπλοκο. Οποιον να ρωτήσεις θα σου πει κατι διαφορετικό. Ούτε κι εμένα μου αρεσει αυτο το τροπάριο οτι οι άλλοι φταίνε. Ομως φοβάμαι πως η σύμπνοια και η κοινή γραμμή δεν φαίνονται στον ορίζοντα. Αγαπητωτατε μου απογοήτευση.

  4. Natassa says:

    Πόσο δίκιο έχεις για την άποψή σου “συνυπάρχω=σέβομαι”. Μόνο αν σέβεται κανείς, τότε συν-υπάρχει, από το σπίτι του έως την κοινωνία ολόκληρη. Και μου άρεσε πολύ η έκφραση street smart, δεν την έχω ξανακούσει.

Leave a Reply

