Σαββατο του Λαζαρου 2012 (στην τουρλα του Σαββατου)

Σιδερωνοντας τα λινα τραπεζομαντηλα για το Πασχα

Σαββατο του Λαζαρου 2012. Μια χρονια που αρχισε ασχημα για μενα με την φθινουσα υγεια της μαμας που τελιkα εφυγε το Φλεβαρη. Πολλες φορες στεκομαι και σκεφτομαι. “Δεσποιναριον πως αισθανεσαι;”. Και οσο περνα ο καιρος κατασταλαζω στην ιδια απαντηση. Αισθανομαι αποκομμενη απο τις ριζες μου, πραγμα που αισθανομαστε ολοι οσοι εχουμε χασει και τους δυο γονιους. Αισθανομαι ομως ανακουφιση γιατι τον τελευταιο καιρο υπεφερε κι εκεινη και ολοι εμεις που την αγαπουσαμε.

Βγηκαν τα πασχαλινα πιατακια.

Εαν δεν ειχε φυγει η μαμα, φετος το Πασχα θα ερχομουν στην Αθηνα. Το ξερω οτι ουτε που θα το καταλαβαινε ουτε που θα το εκτιμουσε. Γιατι λοιπον θα το εκανα; Γιατι πιστευω σε κεινα τα στιγμιαια θαυματα. Σε μια φευγαλεα ματια αγαπης κι ας εσβηνε σε δυο λεπτα.

Σαββατο του Λαζαρου 2012. Θα γιορτασω το Πασχα στο σπιτι με οσους αγαπημενους δικους μου εχω γυρω.  Θελω καποτε να θυμουνται τις ημερες του Πασχα που περναμε τωρα.

Βγηκαν τα μεταξωτα κοκκινα αυγα.

Οσο υλιστικο κι αν ακουγεται, μ’αρεσει να μαζευω αναμνησεις. Και να τις κραταω για παντα.  Μπορει να αποχωριστω κατι που αγορασα. Ποτε ομως κατι που μου χαρισαν αλλοι. Καθε δωρο, καθε πασχαλινο μεταξωτο αυγο, καθε χριστουγεννιατικο ροδι, καθε μικροαντικειμενο βγαινει στην ωρα του και μου φερνει την εικονα εκεινου που μου το χαρισε. Ακομα κι αν η επαφη λογω αποστασης η αλλων συγκυριων εχει χαθει, ειναι η αξια των αναμνησεων που μετραει.

Βγηκαν και τα αλαβαστρινα αυγα.

Γυαλιστηκαν ολα τα ασημικα.

Λατρευω το ασημι, το ξυλο, το κρυσταλλο, την πορσελλανη.. καλα αφησα και τιποτα; Την εποχη που παντρευτηκα ολοι εκαναν δωρα ασημικα. Πολλες φορες κοιταζω τα σχεδια και σκεφτομαι οτι την δικη μας φινετσα και τεχνοτροπια στο δουλεμα του ασημιου, δεν την εχει κανενας μα κανενας αλλος λαος. Ενας λαος χαρισματικος, πεισματαρης και πονεμενος.

Καθαριστηκε το deck.

Σαββατο του Λαζαρου 2012. Το τι φασινα επεσε (προσωπικη δουλεια) δε λεγεται. Το νερο με πιεση καθαρθζει την γλιτσα. Ενα τετοιο χρειαζεται στην βουλη των Ελληνων.

japanese bayberry

Πηρα να φυτεψω δυο θαμνακια στις μπροστινες γλαστρες. Με ταλαιπωρουν πολυ αυτες. Οτι και να βαλω κρατα μια σεζον και ξεραινεται.  Κι αν προλαβει το χειμωνα,  το παγωνουν τα χιονια. Η τελευταια προσπαθεια με τις γαρδενιες κρατησε για δεκα μηνες. Ελπιζω αυτα να κρατησουν ολες τις εποχες. Και εχουν ενα τελειο πρασινοκιτρινο και πολυ αισιοδοξο χρωμα.

Πηρα δυο ωραια καλαθακια και τα φυτεψα μονη μου

Θα μου μεινουν τα καλαθακια, κοβεται το κοστος στη μεση και εχω και τη χαρα της δημιουργιας.

Ελαμψε το deck πανω κατω.

μπιγονια η σουρλουλου!

Κλασσικα καθε χρονο φυτευω στις γλαστρες μου γερανια. Κατακοκκινα γερανια που μου θυμιζουν ελληνικες αυλες, βαρελια στο νησι και μια βαρκα ηταν μονη της.. Φετος ειπα να αλλαξω σκηνικο. Τρελλαθηκα με τα χρωματα στο φυτωριο. Ισως το μεγαλυτερο φυτωριο και το πιο πληρες στην περιοχη της “πρωτευουσας” ειναι  κοντα στο γραφειο μου και το επισκεφτηκα αρκετα τελευταια.  Την περισσοτερη ωρα χαζευω μεχρι να καταληξω σε συνδιασμους που μου αρεσουν. Φετος λοιπον οι ορτανσιες και οι μπιγονιες μου εκλεψαν την καρδια. Οπως αυτη η μπιγονια ποικιλια “σουρλουλου” (*) εχει ροζ μπουκλακια και σε προκαλει!  Τωρα βρισκεται στη γλαστρα μου, ετοιμη να κλεψει τις καρδιες οσων ερθουν το Πασχα.

Μετα φοβου πηρα και ενα γλαστρακι τουλιπες, κι ελπιζω να κρατησουν ως το Πασχα. Προτιμω τα γλαστρακια απο τα φρεσκα λουλουδια. Ειναι οικονομικωτερα κρατανε περισσοτερο και οι βολβοι θα ανθισουν και του χρονου.

Τα δεντρα εχουν γεμισει μικρα φρεσκα φυλλαρακια. Σε ενα μηνα το δασος θα ειναι σκιερο. Τωρα ομως ειναι γεματο ξεφωτα κι αφηνει το φως να παιχνιδιζει στον κηπο.

salvia

Salvia το λενε το θαμνακι στολιζει αλλη μια γλαστρα. Ομορφα Πασχαλινα χρωματα. Αναγεννηση της φυσης. Χαλαλι η κουραση. Ειναι πολυ αναζωογονητικο να κανεις ανοιξιατικες δουλειες. Θα ηθελα να ζουσα στις αρχες του προηγουμενου αιωνα που οι δουλειες ηταν εντελως εποχιακες.  Δυστυχως ακομα και οι εποχες παγκοσμιοποιηθηκαν. Το πηρε χαμπαρι και η φυση και λεει, δε τους πεταω και μια “La Niña” ετσι για να τους αποσυνονισω περαιτερω. Κι ετσι τρελλαινομαστε ολοι μαζι. Οι ανθρωποι, οι ζωες μας, οι εποχες μας.

Κυριακη των Βαϊων 2012.

Απο παλια (εκεινο το καλοκαιρι στην Αλοννησο) ειχαμε αποφασισει οικογενειακως οτι την Κυριακη των Βαϊων θα γιορταζουμε τις Δαφνες μας. Η μια κερνα τους αγγελους σημερα. Η αλλη αφου τραβηξει κουπι κανενα διωρο στην λιμνη στο Σαν Φρανσισκο, οργανωνει ενα baby shower για μια φιλη της.  Κι εγω εδω στην “πρωτευουσα” το δεσποιναριον ετοιμαζω αλλο ενα πασχαλινο τραπεζι που θελω να το θυμουνται.

Σας φιλω γλυκα κι ευχομαι καλη Μεγαλη Εβδομαδα.

(*) δεσποιναρισμος

31 comments on “Σαββατο του Λαζαρου 2012 (στην τουρλα του Σαββατου)

  1. Justinaki says:

    Aχ! πόσο όμορφα τάγραψες και τα στόλισες με λουλούδια! Ναι, η ζωή είναι στιγμές με αγαπημένα πρόσωπα, στιγμές που θα μας συντροφεύουν όταν εκείνα δεν είναι κοντά μας. Κι εμείς ζούμε τόσους αποχωρισμούς, προσωρινούς και οριστικούς.
    Εμείς οι άνθρωποι της ξενητειάς με τις δυό πατρίδες!
    Νάσαι καλά να χαίρεσαι τους γύρω σου, τις στιγμές σας και να αντλείς δύναμη από τις αναμνήσεις της αθωότητας.
    Φιλί του Πάσχα!

  2. despinarion says:

    Ιουστινακι που εχεις γινει νομας! Κατσε σπιτι να βαψεις αυγα επι τελους! Βαρεθηκα να σε βλεπω με μια βαλιτσα στο χερι (του Τεντ). Σημασια στην λεπτομερεια γιατι αυτη κανει τη διαφορα σ’αυτους που αγαπαμε. Ευχομαι καλη Μεγαλη Εβδομαδα και καλη Ανασταση. Και να γιορταζουμε με υγεια και χαρα ολες τις γιορτες.

  3. Φωτεινή says:

    Nα χαίρεσαι την κορούλα σου και να θυμάσαι τη μανούλα σου με αγάπη. Να είσαι πάντα καλά να χαρίζεις στους ανθρώπους σου όμορφες αναμνήσεις.
    Χαίρομαι πάντα τη γραφή και τις φωτογραφίες σου.
    Πολλά φιλιά και ευχές για Καλό Πάσχα ( για σήμερα και σε 7 μέρες)

    • despinarion says:

      Φωτεινη μου σ’ευχαριστω πολυ! Οι αναμνησεις των αλλων ειναι δικη μου τωρινη χαρα. Σε φιλω κι εγω κι ευχομαι καλη Μεγαλη Εβδομαδα αι καλη Ανασταση.

  4. margarita says:

    καλημερα περα για περα….. ωραιοτατες φωτογραφιες και λουλουδια.. να γιορταζετε ολες τις μερες που μπορειτε μαζι.. μας μενουν οι αναμνησεις που ξεθαβουμε μετα απο χρονια και διασκεδαζουμε τη μοναξια και τη ξενητεια.. εγω απο τοτε που εφυγε η μανα μου ειμουνα με μια μηχανη στο χερι και εβγαζα φωτογραφιες σε ολες τις οικογενειακες συναθροσεις . τοτε με κοροιδευανε . τωρα τις δειχνουν οι ξαδερφες μου στα παιδια τους και τοθς μιλανε για προσωπα που φυγανε… οσο για το πασχα φετος .. εχω αρχισει τα εθιμοτυπικα απο σημερα .. μπακαλιαρος πλακι . και χαλβας σιμιγδαλενιος.. ο σειχης αναγκαστηκε να ετεροχρονισει τπο πασχα του.. και καλα θα κανει γιατι σημερα εχει στρωσει 5 εκ χιονι και ειναι σα χριστουγεννα.. αυτα οσο αφορα τις Νινιες και τους Νινιους!!! της μανολιας στον κηπο πεσανε τα φυλλα.. παραλογα πραγματα.. αντε σταματω την πλυλογια και χαιρετω .. να σου ζησει και η κωπηλατισα . ( κι εγω τουλιπες εβαλα – γλαστρακι βεβαια . φτουραει )

    • despinarion says:

      Μαργαριτακι αγαπημενο, τι παραξενιες ειναι πια αυτες και χιονια Απριλιατικα; Εβαλ’ο Θεος σημαδι τη Γερμανια μου φαινεται, οπως η Γερμανια εχει βαλει σημαδι αλλους.Θα μπερδευτουν και οι Βαυαροι και θα στησουν Κριστκιντλμαρκτ στην Μαριενπλατζ. Καλο Πασχα και σημερα για σας που εχετε δυο Πασχα. Θα λενε τα ανηψια σου.. αυτη η θεια Μαργαριτα ειναι ληξηαρχειο! χε χε!

  5. gavgavgav says:

    εννοειται πως αφου διαβασα ολο το κειμενο, υστερα εψαχνα να βρω τον δεσποιναρισμο (μα γιατι αραγε; χαχα)
    κατα τα αλλα, εγω τουλαχιστον απο διαθεση – σκ@#τα
    πού θα παει ομως.

    • despinarion says:

      Σε εχω ψυχανεμιστει ΓαβΓαβΓαβ πουλακι μου. Μες τη μαυριλα εισαι, μες το μουτρο και ολο πφ πφ πφ! Αντε βγες και μυρισε τα τριανταφυλλα μπας και συνελθεις!

  6. fevis says:

    Τι όμορφα που είναι όλα!!! Και πόσο συμφωνώ μαζί σου, λατρεύω και εγώ να μαζεύω αναμνήσεις και να δημιουργώ όμορφες στιγμές για όσους αγαπάω.. Πήρα και ιδέες για την επόμενη εβδομάδα- το Μεγάλο Σάββατο θα φτιάξω την Λαγκαδινή μαγειρίτσα που έφτιαχνε κάποτε ο πεθερός μου και θα μαζέψω σπίτι όσους φίλους θα έχουν μείνει εδώ το Πάσχα για να αναστήσουμε μαζί- και σου εύχομαι να είσαι πάντα το κέντρο του σπιτιού και να έχεις πάντα το χάρισμα να δημιουργείς ατμόσφαιρα ζεστασιάς και αγάπης γύρω σου.. Φιλιά πολλά!!!

  7. despinarion says:

    Καλη επιτυχια σε ολες τις ετοιμασιες σου Φεβις αγαπημενη. Θα ηθελα να τη δοκιμασω αυτη τη μαγειριτσα! Εγω δε θα φιαξω μαγειριτσα φετος γιατι μονο δυο ατομα την τρωμε. Ετσι θα μου μεινει καιρος για φινφονιες! Πολλα φιλια και καλη Μεγαλη Εβδομαδα.

  8. orfia says:

    Εφτασε το Πασχα. Φετος ουτε που καταλαβα πως περασε ο καιρος.Με τουτα και κεινα εδω στη πατριδα..ο καιρος κυλαει με τις δυσκολιες του και τελικα οι μερες του πασχα θα μας ξεγελασουν λιγακι, να μαζευτουμε με την οικογενεια και τους φιλους!
    Μας εβαλες για τα καλα στη διαθεση τη Πασχαλιατικη Δεσποινακι.Εκτος απο τις θαυμασιες φωτογραφιες, μου μετεδωσες τη καλη διαθεση και το κεφι!! Να χαιρεσαι τη κουκλα σου και να θυμασαι παντα με αγαπη τη μανουλα!! Σε φιλω γλυκα.

  9. despinarion says:

    Αγαπημένη Ορφια, θα ομολογήσω οτι έχω μπει σε Πασχαλινή διάθεση, απο την Καθαρή Δετερα, ω ναι! Σα να θέλω να γεμίσει χαρα το σπίτι. Οτι και να γίνεται γυρω μας, χωρίς τις γιορτες δεν παίρνουμε δυνάμεις, χωρίς την επιβεβαίωση της αγάπης των δικών μας δεν προχωράμε. Καλη εβδομάδα λοιπόν και ολοταχώς για Πάσχα!

  10. Multi psi says:

    Panta brisko tin koipouriki psychotherapeftiki….M’aresei pou deimiourgises enan omorfo zesto xoro gia na kalosoriseis ta agapimena sou prosopa….Etsi einai! kai ayta tha meinoun stis kardies mas gia panta!!!
    Kalo Pasxa Despinario na eisai panta kala kai na dimiourgies mikres omorfes kai zestes stigmes gia sena kai tous agapimenous sou!!!!

    • despinarion says:

      Αγαπημενη Μουλτι Ψ, Ευχαριστω για τα καλα σου λογια και ευχομαι Καλο Πασχα σε σενα και την οικογενεια σου.

  11. Πέννυ says:

    Τι όμορφη ανάρτηση…. μία ακόμα δηλαδή… οι προετοιμασίες σου όπως πάντα μεθοδικές και οργανωμένες… ετοιμάζουν το σπίτι να υποδεχτεί τη γιορτή και τα αγαπημένα πρόσωπα… και η οικο-Δέσποινα για ακόμα μια φορά θα απολάυσει το γιορτινό τραπέζι…. σου έυχομαι μια καλή Μεγάλη Εβδομάδα, να χαίρεσαι τη μοναχοκόρη σου, να θυμάσαι τη μανούλα σου και να έχεις πάντα την ευχή της… και να είναι η φετινή πασχαλιά μια ακόμα υπέροχη ανάμνηση για σένα και τους αγαπημένους σου…
    μουάτς

    • despinarion says:

      Πεννυ, ευχαριστω για τις ευχες. Οντως ειμαι μεθοδικη γιατι αλλοιως δεν θα προλαβω. Καλη Ανασταση.

  12. Natassa says:

    Δέσποινα,πόσο χαίρομαι που σε έχω ανακαλύψει και σε διαβάζω.Είσαι τόσο δημιουργική και γεμάτη από αγάπη για τη ζωή!Με κάνεις να σκέφτομαι ότι ακόμα και η καθαριότητα του deck ή το τρίψιμο των ασημικών δεν είναι δουλειά βαρετή, όταν γίνεται με αγάπη….Και πόσο σπουδαίος είναι ο ρόλος της γυναίκας στο σπίτι: ενώνει την οικογένεια και δημιουργεί ατμόσφαιρα (ζεστή, οικογενειακή, εορταστική…)
    Και θέλω ακόμη να σου πω ότι όλες εσείς οι μαμάδες, οι θείες μας κτλ μας δίνετε παράδειγμα να ασχοληθούμε και μεις κάποτε με μαγειρίτσες και κόκκινα αβγά, όταν έρθει η κατάλληλη στιγμή. Κι ας έχουν τώρα προτεραιότητα για μας είτε η κωπηλασία, είτε η ποδηλατάδα, στην περίπτωσή μου….

    Και να μην ξεχάσω να σου πω πόσο όμορφες είναι οι εικόνες του κήπου σου (ειδικά η τουλίπα και η μπιγκόνια η ροζ)!
    Να είσαι πάντα καλά και να χαίρεσαι όσους αγαπάς.
    Φιλιά!

    • despinarion says:

      Ξερεις Νατασσα, τιποτα δεν ειναι βαρετο οταν το κανεις με κεφι. Εμενα μου λειπει το σπιτι γιατι εργαζομαι κι ετσι οι δουλιτσες αυτες με κανουν και ξεφευγω απο τη ρουτινα. Χαιρομαι που εχω νεαρες φιλες εδω σαν κι εσενα. Και πρεπει να ξερεις οτι κι εμεις οι μαμαδες μαθαινουμε απο τα παιδια, και ξανανιωνουμε. Καλο Πασχα Νατασσα, να εισαι καλα.

  13. panathinaeos says:

    Δεσποιναριον!!!!!
    Ξεκινω απο τα αλαβαστρινα αυγα τα οποια ειναι αριστουργηματα. Ευγε!!!
    Συνεχιζω με το ντεκ, που ειναι μουρλια!!!! Ο,τι πρεπει για ατελειωτες κουβεντες, ατελειωτες σιωπες και χαλαρες μακεδονιτικες στιγμες. Ευγε δις!!!!!!
    Οσον αφορα τις στιγμες, μονο οι στιγμες υπαρχουν, ολα τα αλλα ειναι παραγεμισματα του νου και της ψυχης που δεν μπορει να διαχειριστει αλλιως την βεβαιοτητα του τελους. Ορθα λοιπον το γραφεις, οτι οι στιγμες ειναι εκεινες που εδινες στη μανουλα σου και επαιρνες απο αυτην. Και αυτες οι στιγμες σε αγκυρωνουν στο διηνεκες του χρονου.
    Ευχομαι Καλη Πασχαλια σε ολοκληρη την Δεσποιναριακη Οικογενεια

    • despinarion says:

      Χαιρομαι αγαπητωτατε που σκεφτεσαι στο ιδιο μηκος κυματος. Σε ευχαριστω και αντευχομαι. Καλη Ανασταση, καλη ξεκουραση και ολα τα καλα!

  14. Elli says:

    Πω πω λάντζα! Αλλά και το αποτέλεσμα τέλειο. Τα λουλούδια δε, σου φτιάχνουν τη διάθεση. Εγώ πιο τεμπέλα, ίσως, τη λάντζα την ανέθεσα στη Βασιλική και ασχολήθηκα μόνο με τα λουλούδια. Έχω γεμίσει τον τόπο με πανσέδες, σκυλάκια, γεράνια, ζέρμπερες. Χρώμα, χρώμα δεν υπάρχει πιο καλή ψυχοθεραπεία στους καιρούς που ζούμε από την κηπουρική. Καλό Πάσχα σε σένα και την οικογένειά σου από το μυρωδάτο Λεμονοδάσος. Σήμερα που έβρεξε οι μυρωδιές είναι ακόμα πιο έντονες.

    • despinarion says:

      Ολα μου τα αυγα για μια βολτα στο λεμονοδασος. Ελλη θυμαμαι παιδακι στον Πορο αυτη τη μυρωδια που λες. Θυμαμαι την σταση της βαρκας στο “μαυρο γατο “, θυμαμαι παιχνιδια με τη φιλη μου την Κατερινα. Η κπουρικη μου αρεσει αλλα δεν εχω πολυ χρονο να της αφιερωσω. Ευχομαι Καλη Ανασταση σε σενα και τους αγαπημενους σου!

  15. Δεσποινάριο γλυκό,
    Δεν ξέρω πως αλλά τα είχα μπερδέψει και σε είχα χάσει ..Mea culpa, mea maxima culpa. Tώρα που σε ξαναβρήκα θέλω ένα μόνο να σου πω, πόσο κοντά σου ένιωσα όταν διάβασα αυτά που έγραψες για τη μανούλα σου. ‘Εχασα και εγώ τη δική μου δύο χρόνια πριν και πίστεψέ με δεν υπάρχει μέρα να μη μου λείψει. Δεν υπάρχουν στιγμές που χτυπάει το τηλέφωνο και λέω, ” η μαμά “. Ο δεσμός μάνας και κόρης ποτέ δε σπάει νομίζω.
    Να είσαι καλά και να περάσεις μια ωραία Πασχαλιά κοντά σε αυτούς που αγαπάς.

    • despinarion says:

      Γεια σου Ελενη μου. Φταιω κι εγω που εχω αραιωσει τις μπλογκοβολτες κατα πολυ. Η δικη μου απωλεια ειναι προσφατη και δεν εχω ακομα κατασταλαξει συναισθηματικα. Οι δεσμοι οντως με τη μητερα ποτε δεν κοβονται. Για μενα ουτε με τον μπαμπα μου, κι εχουν περασει 30 χρονια. Καλο Πασχα Ελενη μου!

  16. anlu says:

    Η ανθισμενη φασκομηλιά με αποτελείωσε! Όλα-όλα-όλα σου είναι μούρλια! Εμένα ακόμα να ανθίσουν τα ζαβά😉

    • despinarion says:

      Λιγη ζεστουλα θελουν και θα ανθισουν και τα δικα σου γοργονουμπα μου! Καλη Ανασταση σας!

  17. Katrine says:

    Πολύ αγαπητικά έρχομαι για λίγο,και παίρνω χρώμα αισιοδοξίας που το έχω ανάγκη αυτές τις ώρες. Εύχομαι καθυστερημένα χρόνια πολλά για την Δαφνούλα σου και εύχομαι από καρδιάς να περάσετε όμορφο Πάσχα Δεσποινάκι μου.
    Σου στέλνω φιλιά, μα θα πάρω και ένα αλαβάστρινο αυγό κρυφά στη τσέπη:))

  18. despinarion says:

    Κλεφτρονι! Ευχομαι ολα να πανε καλα και να περασεις ενα ομορφο Πασχα με ολους τους αγαπημενους σου. Ευχαριστω για τις ευχες. Φιλια!

  19. popiwallick says:

    Ναμαι και γω καθυστερημένη αλλά εδώ..
    Οι αναμνήσεις είμαστε εμείς και αυτές που έχουμε κι αυτές που δημιουργούμε.
    Μας λουλουδίζεις την ψυχή και με τις φωτογραφίες σου και με το λόγο σου.
    Να είσαι καλά και πάντα το σπίτι σου να είναι γεμάτο αγάπη χαρά και υγεία.
    Να χαίρεσαι το κοριτσάκι σου και να μας γεμίζεις φιν φονιές .
    Φιλί μεγάλο

  20. natalia says:

    Καλή Ανάσταση δεσποινάκι…
    μαζί με τους αγαπημένους σου

    και ρίξτε καμια ευχή για την πατρίδα

  21. despinarion says:

    Χριστος Ανεστη Ναταλακι μου!

Leave a Reply

