Καλο σου ταξιδι αγαπημενη μανουλα

Προσγειωνομαι ατην Αθηνα το σουρουπο που εμελλε να καει.  Ο ηλιος πλησιαζει τον οριζοντα και ειναι μες τα ματια μου οπως οδηγω στην Αττικη οδο. Η κινηση ειναι λιγοστη για  Κυριακη απογευμα. Η θλιψη μου ειναι πιο μεγαλη απο την θλιψη της Αθηνας.

Προσγειωνομαι στην Αθηνα εικοσιεννεα ωρες απο την ωρα που η μαμα  εφυγε για το τελευταιο της ταξιδι.  Γυρισε τον κοσμο στα νιατα της η μαμα. Μεχρι την Ιαπωνια και τις Ινδιες πηγε μαζι με τον αγαπημενο της. Και τωρα παει να τον συναντησει. Και μου το ειπε δηλαδη.  Εγω θα φυγω κοριτσακι μου, μου ειπε την τελευταια φορα που μιλησαμε. Ματαια προσπαθησα να την πεισω να τρωει το φαγακι της. Το ειπε και το εκανε. Οπως παντα.  Σαββατο μεσημερι πριν εννεα ημερες η Τινα της εκλεισε τα ματακια.

Προσγειωνομαι στην πραγματικοτητα εννεα μερες μετα στην Washington και παλι. Ουτε πρωϊνα τηλεφωνηματα, ουτε τιποτα πια.  Απο την γωνια μου βλεπω τον ηλιο να δυει πισω απο τις λευκες και αναρωτιεμαι που να βρισκεται η γειτονια των αγγελων. Απο ποιον φεγγιτη τρυπωνει η αγαπη της;  Πως θα μαζεψω και θα τακτοποιησω ενα σωρο αναμνησεις;

Καλο ταξιδι αγαπημενη μανουλα.

20120220-161802.jpg

Δἀφνη Δρακουλη-Μπαρτσακούλια

17/9/1924 – 11/2//2012

66 comments on “Καλο σου ταξιδι αγαπημενη μανουλα

  1. wintersea says:

    Να τη θυμάσαι πάντα. Η γειτονιά των αγγέλων είναι μάλλον μέσα μας, εκεί που είναι όλοι οι αγαπημένοι μας που έφυγαν. Φιλιά πολλά, δεσποινάριον🙂

  2. Κατερίνα Α. says:

    Δεσποινάκι μου, περισσότερο απ’όλα με τσίμπησε το “Ουτε πρωϊνα τηλεφωνηματα…” Σε σκεφτόμουν όλη την εβδομάδα. Εύχομαι να βρεις το τρόπο και το δρόμο για τη χαραμάδα της αγάπης της.

    • despinarion says:

      Η αγαπη μπαινει απο παντου. Χτες το βραδυ εβλεπα στον υπνο μου οτι ολα ηταν ενα ψεμα. Αλλα δεν ειναι δυστυχως. Σε ευχαριστω Κατερινακι που με σκεφτοσουν.

  3. fevis says:

    Αγαπημένη μου οι άνθωποι πεθαίνουν μόνο όταν τους ξεχάσουμε. Έτσι η μανούλα σου θα ζει πάντα στην καρδιά σου και ο ίσκιος της θα σας προστατεύει και θα σας συντροφεύει… Φιλιά και αγάπη…

    • despinarion says:

      Τον μπαμπα μου που εφυγε πριν τριαντα τρια χρονια τον εχω παντα συντροφια στις αποφασεις μου. Το ιδιο θα γινει και με τη μαμα, οταν καταλαγιασει ο πονος της προσφατης απωλειας, φιλια και αγαπη και σε σενα Ευακι και πολλα ευχαριστω!

  4. So_Far says:

    &_VPN_PROC_SECSYSSM_MP_USER_AUTHSTAT ON # agaphmeno mou fin fon autes oi anamnhseis einai taktopoihmenes e3 orismou kai erxontai panta thn katallhlh stigmh. Kai 8a epanalhf8w an kai den mou aresei alla.. osoi fevgoun kai htan agaphmenoi kai 3exwristoii einai panta sth skepsh mas ekei olozwntanoi. Kouragio 8a deis oti h idia h dynamikh twn eklipontwn 3eprnaei th 8lipsh PROC SAT ON &STAT OK

    • despinarion says:

      Ειμαι σιγουρη Σο Φαρ οτι καπως ετσι ειναι. Οπως ειπα και στην σανσαϊν ετσι εγινε και με τον μπαμπα. Χρονο θελει και ολα θα πανε μονα τους εκει που πρεπει. Φιλια!

  5. Multi psi says:

    Eimai sigouri oti exei afisei piso tis to kouti me tin agapi………
    H geitonia ton aggelon einai stin kardia mas!!
    Na tin thymase panta tryfera kai storgika!!.

  6. Teti Eva says:

    Να τη θυμασαι τη μανούλα σου, με γλυκιες σκεψεις θα είναι πάντα κοντά σου.

    • despinarion says:

      Σε ευχαριστω Τετη μου. Ετσι γινεται παντα. Απλα τωρα ειναι τοσο προσφατο που οι σκεωεις ειναι κι αυτες μπερδεμενες.

  7. Lonely says:

    Ta silipitiria mou Despinarion….distixos ksero ton pono pou pernas, kai den exei meiothei akoma kai 6 mines meta…elpizo gia esena na einai kapos kalitera ta pragmata…

    • despinarion says:

      Λονλινακι, η δικη μου μανουλα ηταν 88 ετων, κι εκλεισε τον κυκλο της ζωης της. Αυτο και μονο με παρηγορει λιγο. Σε ευχαριστω.

  8. Despinak says:

    Λυπάμαι Δέσποινα! Να είσαι καλά να τη θυμάσαι!
    Να είσαι προετοιμασμένη.Θα ξεχνιέσαι και θα θέλεις να της τηλεφωνήσεις για να τη ρωτήσεις πράγματα. 12 χρονια μετά κι ακόμα το παθαίνω.

    Φιλιά.

    • despinarion says:

      Δεσποινακι μου σε ευχαριστω πολυ. Ναι πιστευω οτι παντα εχουμε αναγκη την συμπαρασταση της εστω κι αν τελικα δινουμε μονοι μας τις απαντησεις. Σε φιλω κι εγω.

  9. Sophia Kempees says:

    Δεσποινακι μου τα τηλεφωνηματα στην μανουλα θα συνεχιστουν αλλα νοερα. Τωρα θα της μιλας πιο συχνα και θα ξερεις οτι ειναι γαληνια και ευτυχισμενη. Εγω θα την θυμαμαι παντα στις 17 Σεπτεμβριου οταν ανταλλασαμε ευχες, εγω για την γιορτη μου κι εκεινη για τα γεννεθλια της. Φιλακια με ολη μου την αγαπη.

    • despinarion says:

      Σοφακι σε αγαπουσε πολυ και χαιροταν που επικοινωνουσες μαζι της. Στη γιορτη σου θα τη θυμομαστε μαζι. Φιλακια!

  10. Αγγελική Κ. says:

    Δέσποινα τα συλληπητήρια μου.
    Να τη θυμάσαι με τις καλύτερες και πιο γλυκές σκέψεις.

  11. astraia says:

    Σε καταλαβαίνω και σε σκέπτομαι. Αχ, αυτό το ταξίδι που πολλοί από εμάς χρειάστηκε να κάνουμε.
    Εύχομαι η αγάπη τόσων φίλων να γλυκάνει λίγο τον πόνο σου, Δέσποινα.

    • despinarion says:

      Ευχαριστω Αστραια, πραγματικα δεν ηταν ταξιδι χαρας. Και ο καλος λογος των φιλων εδω ειναι μια μεγαλη παρηγορια.

  12. Μερόπη says:

    Αχ Δέσποινα μου,
    καταλαβαίνω τον πόνο σου. Καλό της ταξίδι της μανούλας.

  13. Natassa says:

    Η αγάπη της είναι κοντά σου τόσα χρόνια, και μαζί με την αγάπη του πατέρα σου σ΄ανάθρεψαν…Είναι υπέροχο που έχεις τόσα να θυμάσαι, άστες να τρυπώνουν από παντού και να σ’αγκαλιάζουν. Καλή δύναμη, Δέσποινα. Να είστε οι δικοί της καλά να τη θυμάστε.

    • despinarion says:

      Να εισαι καλα Νατασσα, ειμαι σιγουρη οτι οταν περασουν μερικες μερες ακομα και ολα καταλαγιασουν, μονο οι ομορφες στιγμες θα μεινουν.

  14. Εvie says:

    Despoina I am so very sorry to hear of your loss. My thoughts and prayers are with you and yours at this very sad time.
    God bless and safe journey home Mrs Daphne.

  15. persönlich says:

    Αγαπημενη μου μικρουλα..
    Οι ανθρωποι μας “πεθαινουν”, οταν πεθανουμε εμεις.
    Τα συλληπητηρια μου,
    και μια τεραστια αγκαλια..

  16. katrine says:

    Συναισθάνομαι Δεσποινάκι μου τη λύπη σου. Από αυτή την γειτονιά των αγγέλων που βρίσκεται ήσυχη πια, χωρίς αγωνίες,και με τον τρόπο της μια αγκαλιά θα σας έχει όλους.
    Σε φιλώ γλυκό μου, σε φιλώ…

  17. margarita says:

    ειναι μεσα σου Δεσποινα .. δεν θα σε αφησει ποτε. μαργαριτα

  18. Christina says:

    θυμαμαι την αγαπη με την οποια μιλαγες παντα για τη μαμα, τον θαυμασμο για τον χαρακτηρα της και τη λαχταρα που ειχες για τα πρωϊνα σας τηλεφωνηματα ..η αγαπη αυτη δεν τελειωνει ποτε, ουτε φυσικα κι οταν η μαμα φυγει απο τον κοσμο..
    να την θυμασαι παντα δυνατη, αγερωχη, δυναμικη κι ανεξαρτητη Δεσποινα μου κ να εισαι ησυχη γιατι ησυχασε κι εκεινη πια

  19. Penelope says:

    Αυτό είναι το πιο δύσκολο “post to read” για πολλούς λόγους….. Να είσαι γερή να την θυμάσαι χχχ

  20. Elli G says:

    Λυπάμαι για την απώλειά σου, αλλά όπως είπες και πιο πάνω έζησε καλά, είδε πολλά κι εκεί που πάει θα βρει το άλλο της μισό. Οσο γι’αυτούς που μένουν πίσω θα ζει πάντα στη καρδιά σας και στη μνήμη σας. Καλό της ταξίδι. (Αχ, αυτή η ξενιτιά, με μια μέρα καθηστέρηση είμαστε πίσω)

    • despinarion says:

      Ελλακι γεια σου. Παντα δυσκολα οταν εισαι μακρυα. Δυο ταξιδια εκανα προσφατα, χαλαλι της αλλα δε μου εκανε τη χαρη να ζησει κι αλλο. Στην καρδια μας παντα. Σ’ευχαριστω.

  21. Πέννυ says:

    Θα τη θυμάσαι πάντα, εννοείται, θα σε συντροφεύει από ψηλά και τον πόνο θα απαλύνει η σκέψη ότι ξεκουράστηκε.. να είσαι πάντα καλά Δεσποινάκι και η οικογένειά σου το ίδιο… φιλί και αγκαλιά🙂

  22. Μαρία says:

    Αχ βρε Δεσποινάκι…….να είστε καλά να τη θυμάστε……

  23. Mirto Loukidi says:

    Νόμιζα οτι ήμουν καλά, οτι το είχα δεχτεί…αλλά τελικά οχι…δεν το έχω πιστέψει ακόμα
    Κ τώρα που περνάν οι μέρες είναι πιο δύσκολο απο οτι τις πρωτες μέρες…

    • despinarion says:

      Μυρτω μου αυτο ειναι φυσικο. Παντα οταν περασουν μερικες μερες και κατασταλαξουν ολα, ειναι πιο δυσκολα. Ομως κι αυτο σιγα σιγα θα περασει. Στο υποσχομαι. Ημουν 14 οταν εφυγε ο παπους ο Ροδολφος κι ετσι κι εγω ειχα αλλαγες στη διαθεση μεχρι που καποια μερα εμεινα να θυμαμαι με χαμογελο τις τελευταιες κουβεντες του. Σε αγαπουσε πολυ και μη ξεχνας οτι της εκανες ενα πολυτιμο δωρο. Ενα δισεγγονακι.

  24. Είναι κάποιοι αποχαιρετισμοί που δεν τελειώνουν ποτέ, είναι κάποιες αγάπες – που ναι αυτές είναι- για πάντα και είναι κάποιες σχέσεις πολύτιμες όσο η ίδια η ζωή….
    Να είσαι καλά, ξέρω ότι θα τη θυμάσαι πάντα και οι άλλοι μέσα από σένα…
    Ξέρω ότι είσαι δυνατή κι όταν περάσει λίγο ο καιρός και “γλυκάνει” λίγο η θλίψη, η δύναμη της απουσίας θα απαλύνει την έλλειψη της παρουσίας…
    Σε φιλώ πολύ και σε σκέφτομαι.

    • despinarion says:

      Οπως τα λες θα γινουν ολα αγαπημενο Ποπακι. Ξερω οτι με καταλαβαινεις, παντα με καταλαβαινες. Κοιταζω να ειμαι διαρκως απασχολημενη για να ξεγελασω τον καιρο. Τα πρωϊνα μου ειναι ακομα δυσκολα. Σε ευχαριστω που ησουν κοντα μου!

  25. evita says:

    Ω, τι κρίμα !
    Κουράγιο αγαπητή Δέσποινα, δύσκολες ώρες, αλλά… νόμος της ζωής, οι γονείς μας “φεύγουν” κάποια στιγμή κι εμείς καλούμαστε να συνεχίσουμε χωρίς αυτούς …
    Να ζήσετε να τη θυμόσαστε !

    • despinarion says:

      Ετσι ειναι Εβιτα μου. Οι μεγαλοι φευγουν κι εμεις μεγαλωνουμε. Και μεγαλωνουμε πιο γρηγορα οταν φγουν. Σε ευχαριστω πολυ!

  26. orfia says:

    Βημα, βημα, μερα με τη μερα και η θλιψη αφηνει την αγριαδα της. Η απουσια γινεται παρουσια, συμφιλιωτικη και πορευεται μαζι. Ειναι ο κανονας της ψυχης για να αντεχουμε τον πονο, για τους αγαπημενους μας που φευγουν! Την αγαπη μου και τη σκεψη μου!

    • despinarion says:

      Οταν μιλας εσυ για απουσιες, εγω να σωπαινω. Ορφια χαρα μου, την αγαπη σου την ενοιωσα τις μερες που ηρθα σα χαμενη στην Αθηνα. Φιλακια!

  27. despinarion says:

    Γαβριλουδι μου!

  28. panathinaeos says:

    Δεσποινα καλη μου φιλη, ο δρομος της λυπης και του πενθους ειναι προσωπικος. Ειναι ομως ταυτοχρονα κοινωνικος, αφου λαμβανει χωρα εν τω μεσω της κοινωνιας, οποια και αν ειναι αυτη.
    Αυτην την κοινωνικη διασταση την αναδεικνυει η εγγενης κοινωνικοτητα που σε διακρινει, που θεμελιο εχει την εκ του φυσικου ευγένια σου. Η Μανουλα σου εβγαλε το Δεσποιναριο ως ον εκ του φυσικου ευγενες.
    Ενα αλλο στοιχειο που ειναι απολυτα προσωπικο δικο σου και εν ταυτω τονιζει την κοινωνικη διασταση του δρομου που διαβαινεις τωρα, ειναι ο σεβασμος του Αλλου. Η Μανουλα σου σε μεγαλωσε βαζοντας σε στο κεντρο του κοσμου, κανοντας σε πριγκηπισσα, αλλα με τροπο που αφηνε χωρο και για ολες τις αλλες πριγκηπισσες του κοσμου.
    Τιμω και ευγνομωνω την Μανουλα σου που εφερε στον κοσμο και ανεθρεψε τη Δεσποινα, και θα την θυμαμαι κι εγω καθε στιγμη που βλεπω εσενα, διαβαζω εσενα, σκεφτομαι εσενα.

    • despinarion says:

      Δεν μπορεις να φανταστεις αγαπητωτατε Παναθηναιε ποσες φορες σκεφτηκα εσενα και τον Ταϊβ οταν η δικη μου μητερα σταματησε να τρωει. Δεν μπορεις. Αυτα που γραφεις με συγκινουν αφανταστα. Τι αλλο να σου πω. Σ’ευχαριστω που ηρθες κι εμεινες.

  29. menoima says:

    Δεσποινάκι μου είμαι χωρίς ίχνος δικαιολογίας. Μόλις τώρα το είδα. Δεν θα μπορούσες ίσως να πιστέψεις πως με γύρισες 45 χρόνια πίσω όταν στα 17 μου έχασα την δική μου μανούλα πούχεις τ’ όνομά της. ‘Ετσι κι εκείνη σταμάτησε να τρώει. Έφυγε, κι όμως ακόμα η σκέψη της, η μορφή της, η άγαπη της και η σκιά της με ακολουθούν, μου δίνουν δύναμη, μου δίνουν ότι δεν μπόρεσε η φυσική της παρουσία να δώση στα χρόνια της νιότης μου. Η ύπαρξή της συνεχίζει μέσα μου αθάνατη και ακάματη. Εύχομαι κι η δική σου μανούλα να κάνει το ίδιο. Όλες οι μανούλες αγαπούν έτσι……
    Πολλά φιλάκια

    • despinarion says:

      Ευχαριστω menoima. Εχεις δικιο, οι ανθρωποι φευγουν αλλα οι δεσμοι μας μαζι τους μενουν αρρηκτοι.

  30. luna says:

    allo ena asteraki sto stereoma ….
    lupame mazi sou oso den fantazese….
    ugeia na exete na thn thimaste
    filia polla polla

  31. Aspa says:

    Δεσποινάκι μου τώρα το διάβασα. Να τη θυμάσαι πάντα με αγάπη. Όλα αυτά τα χρόνια μέσω του blog σου, την είχαμε γνωρίσει κι εμείς τη μαμά σου με όλα αυτά που είχες μοιραστεί μαζί μας…
    Μια μεγάλη αγκαλιά…

    • despinarion says:

      Ευχαριστω γκυκεια μου Ασπα. Οντως ειναι απιστευτο αυτο που συμβαινει με τα μπλογκς. Γνωριζομαστε και μοιραζομαστε εν τελει και χαρες και λυπες.

  32. natalia says:

    δεσποινάκι γεια

    τώρα μπήκα και το ειδα…
    συλληπητήρια… να εισα καλά και να θυμάσαι πάντα τη μανουλα σου με αγάπη…

    ο δεσμός μάνας και παιδιού είναι ό,τι πιο δυνατό υπάρχει…
    δεν ήξερα βέβαια τη μαμά σου, αλλά “γνωρίζοντας” εσένα, σκέπτομαι ότι θα ήταν υπέροχος άνθρωπος

    • despinarion says:

      Ναταλακι, η παρουσια σου εδω και πεντε χρονια στην μπλογκοσφαιρα ειναι σταθερη, και ευγενικη. Ειναι σα να σε ξερω κι ας μη σε ξερω. Ευχαριστω πολυ!

Leave a Reply

