from summer to winter

Το μονο υπεροχο που εζησα στην Αθηνα δυο εβδομαδες ηταν ο καιρος.  Ενα ωραιο λιακαδερο φθινοπωρο που θα ηθελα να το απολαυσω περισσοτερο.  Ομως οι υποχρεωσεις μου και η γενικη κατασταση σε συντονισμο, δεν μου το επετρεψαν.  Αντιθετα περασα πολλες ωρες οδηγωντας απο την μια ακρη της πολης στην αλλη, με σκεψεις αγχωτικες του τυπου ” αντε να προλαβουμε” . Κι οταν σταματουσα στα φαναρια, το βλεμμα μου πλανιοταν σε σπασμενα πεζοδρομια,  σε μαυρους τοιχους, σε σωρους σκουπιδιων, στα μηχανακια που με περικυκλωναν απο παντου και στους πλανοδιους Πακιστανους που πλεον δεν καταλαβαινουν απο οχι και σου γεμιζουν το παρμπριζ σαπουναδες την ωρα που το φαναρι γυριζει πρασινο. Ειναι η  καταραμενη ωρα που η φτωχεια σου συγκρουεται με την αγωνια μου και με κανει να φερομαι σαν κακομαθημενο.

Χωρις υπερβολη, ειναι μια απο τις δεκα συνολικα φωτογραφιες που εβγαλα στην Αθηνα.  Τα “δικα μας” σκουπιδια εξω απο τον κηπο μας.

Ευτυχως που ειχα παρει μαζι μου μερικα πιο ζεστα ρουχα γιατι ενα πρωϊ ξυπνησα και η δροσια ηταν πια κρυο. Ηταν η μερα που χιονισε στην Παρνηθα.  Μολις ειχα αφησει πισω μια Washington ακομα ζεστη τοσο που δεν ειχαμε χρειαστει ακομα να φορεσουμε καλτσες.

Θελω ναρθουν κι αλλα ομορφα φθινοπωρα στην Αθηνα και να ειμαι κι εγω εκει και ολα και ολοι να χαμογελουν.  Σε ακουω που με αποκαλεις αφελη.

Γυριζω λοιπον στην βροχερη Γουασινγκτωνα και βρισκω το φθινοπωρο σε προχωρημενη φαση χρωματικα μα με τη ζεστη ακομα να κρατα.

Βρισκω τους θαμνους στη γειτονια μου να εχουν αλλαξει χρωματα και να σπαει η “πρωτευουσιανικη”  μονοτονια του πρασινου με κιτρινες και κοκκινες πινελιες.  Ειναι το πεμπτο μας φθινοπωρο μαζι!  Μπορει και το τελευταιο.

Ο γνωστος στους παλιους “φαρμερ Τζο”  εφερε δεκαδες ειδη μηλα, χρυσανθεμα και  κολοκυθες.

Αγοραζω και τις τελευταιες ωριμες ντοματες και μελιτζανες του καλοκαιριου.  Εχω βδομαδες που δεν εχω μαγειρεψει τιποτα. Μετα την ” τυροπιτιαση ”  και την ” τσουρεκιαση ” που επαθα στην Αθηνα (βαρατε με κι ας κλαιω, ηταν υπεροχα αλλα τα καταναλωσα κατα κορον) επρεπε παση θυσια να λιγδωσει το αντερακι μου.

Ο πρωτος μου πινακας παρουσιαζει ενα εξαισιο τουρλουδακι. Δεν κοβω τις μελιττζανες απλα τις χαραζω.  Γυριζω τα κολοκυθια, τιςς μελιτζανες και τις πατατες λιγο σε καυτο ελαιολαδο για να παρουν χρωματακι.  Φερνω απο τα γλαστρακια μου μεσα οτι εχει μειναι απο μαϊντανο (Ιταλικο και κατσαρο), φρεσκια ριγανη και θυμαρι.  Αποψε περιμενουμε παγωνια και θα μου τα καψει ετσι κι αλλοιως.

Τα ψιλοκοβω.  Τα μισα θα πανε στο τουρλου και τα αλλα μισα στις γεμιστες ντοματες.  Σκορδακι αφθονο, αλατι, πιπερι και ελαιολαδο.  Φρεσκα ξεφλουδισμενα πομοντορο κανουν το ταψι πιο χαρουμενο και πιο μυρωδατο, με αυτη την οξινη μυρωδια τους.  Θελεις να το φας ωμο!

Στον  δευτερο πινακα μου βλεπετε κλασσικες ντοματες γεμιστες.  Τις φιαχνετε οπως θελετε. Ορφανες η αναμικτες κιμα και ρυζι. Οι δικες μου ειναι με κιμα μοσχαρισιο,  ενα κρεμμυδακι τριμμενο,  ρυζι για γεμιστα που το κουβαλαγα στη βαλιτσα,  αλατι, πιπερι, τα παραπανω ματζουνια και μια χουφτα κουκουναρι. Ολα αυτα γυρισμενα στο τηγανι με λαδι και μαγειρεμενα με φρεσκια σαλτσα ντοματας για 6 λεπτα για να μισο-γινει το ρυζι.   Η μαμα εβαζε στα καπακια γαλεττα.  Εγω αλειφω με λαδι και πασπαλιζω με ζαχαρη.   Οι ντοματες μου ψηνονται  μιση ωρα σε μετριο φουρνο μονες τους με ελαχιστη σαλτσα ντοματας κι ενα ” κομπο ” νερακι στο ταψι.  Στην μιση ωρα προσθετω δυο ποτηρια νερο και αφηνω το ταψι στο φουρνο μεχρι να βρασει.  Ριχνω στο νερο αναμεσα στις ντοματες κοφτο μακαρονακι και λιγο τριμμενο πεκορινο ρομανο (το κεφαλοτυρι επισης ενδεικνυται αλλα δεν εχω).  Εικοσι ακομα λεπτα στο φουρνο και το λουκουμι του πινακα ειναι ετοιμο.

Το κοφτο μακαρονι ειναι μια παραλλαγη που εμαθα απο τον Ερρικο. Την πρωτη φορα που εφιαξα ντοματες γεμιστες με πατατες (το σωστουν αθηναϊκο βερσιον) με κοιταξε με θλιμμενο βλεμμα.  Η γιαγια η Μαρικα τα εφιαχνε με μακαρονακι!  Ακομα και σημερα ολοι μας και κυριως τα παιδια θελουν μονο μακαρονι!

Αποχαιρετισμος στις νοστιμιες του καλοκαιριου.  Η θερμοκρασια στην ωραια Γουασινγκτωνα επεσε χθες καπου στο μηδεν.  Ολα παγωσαν.  Επεσε και το πρωτο χιονι.  Μολις προλαβαμε!

Σας φιλω γλυκα!

Πη Ες!!!!!!  Αμαν!  ξεχασα τα ψητα μηλα!  ΦΦΦΦ!

28 comments on “from summer to winter

  1. Penelope says:

    To μυστικό με κοφτό μακαρονάκι θα είναι μούρλια. Για να το δοκιμάσω λοιπόν! Ευχαριστούμε για το τιπ😉 Welcome back xx

    • despinarion says:

      Αγαπημενο Πηνελοπακι! Ενω εσυ θα φιαχνεις το μακαρονακι, εγω ρωτω: Κυκλοφορησε το βιβλιο; Στελνω αντιπροσωπο στην Αθηνα λιαν συντομως και πρεπει να φυγει με ενημερωμενη λιστα. ΧΧΧ

  2. ΓΙΑΝΝΑ says:

    Αγαπημενη μου Δεσποινα σε εχω χασει για καιρο, αλλα ελπιζω να επιστρεψω αλωβητη και να σε ξαναβρω.Ευχομαι να ζεις την καθε εποχη με τον δικο σου μοναδικο τροπο και να εχεις υγεια.
    Οι πινακες σου γευστικοι και μοναδικοι.
    Σε φιλω πολυ.

    • despinarion says:

      Α! η Γιαννα!!!! Σε μελετουσα εκεινο το μεσημερι ματια μου, στο Αμστερνταμ οταν μας ειπαν οτι ειχε χαλασει το ρανταρ. Λεω να δεις η Γιαννα φταιει!!! Εχεις δικιο Γιαννα μου. Εχω εξαφανιστει τελευταια απο τα μπλογκς, ειχα μεγαλα τρεχαματα. Να εισαι κι εσυ καλα, θα ξαναβρεθουμε! Φιλια!

  3. mariamas says:

    Μακαρονάκι στα γεμιστά πρώτη φορά βλέπω μα είμαι σίγουρη πως θα είναι super!! Την επόμενη φορά θα το φτιάξω έτσι:-)
    Φιλιά αγαπημένη!

  4. μακαρονάκι στα γεμιστά;;;πού ξανακούστηκε αυτό;
    δεν είμαστε καλά
    ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ πατάτες φούρνου!
    άκου ‘κει!..

  5. fevis says:

    Όσο ζεις μαθαίνεις τελικά. Δεν ήξερα πως υπήρχε συνταγή για γεμιστά με μακαρονάκι, ούτε με πατάτες φυσικά… Φιλιά αγαπημένη…

    Υ.Γ. Είπα να μετακομίσω και εγώ στην WordPress για αλλαγή και έχω πελαγώσει. Μπορεί να σε πάρω για οδηγίες……:)))

    • despinarion says:

      Εσυ βρε Ευακι τα γεμιστα με τι τα συνοδευεις? Αλλα τι λεω, δεν εχω δει πουθενα να φιαχνεις γεμιστα! Και οπως καταλαβα η Πρες δεν ειναι πλεον option! 😀

  6. astraia says:

    Δέσποινα με έκανες και γέλασα, πράγμα όχι εύκολο αυτή την εποχή. Το ρύζι στην βαλίτσα μου θύμισε τα δικά μου φασόλια Καστοριάς, φάβα Σαντορίνης και χυλοπίτες Ξυλόκαστρου.
    “Did you buy anything in Athens” I am asked, “yes, yellow split peas” I answer.
    Καλό Χειμώνα

    • despinarion says:

      Astraia! Μπερδευομαι λιγο. Αν ερχεσαι για πρωτη φορα εδω καλωσορισες. Αν και το ονομα κατι μου θυμιζει. Ισως να εχεις ξανασχολιασει, συγγνωμη αν δε θυμαμαι καλα. Να σου πω, εφερα κι εγω φασολια Καστοριας και φακες ψιλες καλοβραστες και αλατι Καλας . σε συσκευασια Μαμουθ! Καλο χειμωνα και σε σενα!

  7. Despinak says:

    Άλλο ενα ευχάριστο κείμενο. Και τι εικόνες!

    Τελευταίο φθινόπωρο στο blog ή στην πόλη?

    • despinarion says:

      Ευχαριστω Δεσποινακι μου. Δε ξερω, ειλικρινα καπου παλιωσαμε! Παντως μεχρι την πρωτοχρονια θα γραφω.

  8. Natassa Manassaki says:

    Υπέροχες οι φωτογραφίες των φαγητών σας και η περιγραφή τους! Μου αρέσει που κάνετε τη μαγειρική καθημερινότητα να είναι γιορτή! Ν.

  9. My blueprint says:

    Πολύ ενδιαφέρον το μακαρονάκι με τις ντομάτες! Εμείς τα κάνουμε κλασσικά με πιπεριές και ρίχνω ανάμεσα ριζάκι αν περισσέψει απο τη γέμιση. Αχ νοστιμιές!
    Φιλιά Δεσποινάκι και καλώς πήγες πίσω στην πρωτευουσα!

    • despinarion says:

      Καλως την συνονοματη! Οπως και να ειναι τα γεμιστα ειναι αγαπημενο καλοκαιρινο φαγακι. Φιλια και σε σενα. Αυτο το πηγαινε ελα με εχει διαλυσει λιγο!

  10. marizz says:

    είδες δέσποινα? αυτή η χώρα… όταν είσαι μακριά την πονάς και σου λείπει, και όσο πλησιάζεις σε πληγώνει.
    κρίμα σε εμάς που πρεπει να ξεχειμωνιάσουμε εδώ,
    enjoy τον χειμώνα σου, και να είσαι πάντα καλά.

    • despinarion says:

      Οπως και να εχει Μαριζακι μου, την αγαπω, κι ας με πληγωνει. Να εισαι κι εσυ καλα και να μην εισαι τοσο απαισιοδοξη. Σε φιλω!

  11. Multi psi says:

    Afino ta skoupidia, to kykloforiako kai tous alodapous sta fanaria!!!!

    Kratao tis syntages kai tous yperoxous xromatistous pinakes sou!!!.

    Kalo xeimona na exoume oloi!!
    Filia xxxxxxxxxxx

    • despinarion says:

      Ετσι ειναι Μουλτι Ψι μου, και τα νοστιμα και τα καλα και τα κακα ολα υπαρχουν κι εμεις ισορροπουμε αναμεσα τους. Καλο χειμωνα και σε σενα! Φιλακια!

  12. Justinaki says:

    Πρωτευουσιάνα σου κρατάω έκπληξη! Κι ακόμη σου λέω να μην ξαναπείς το τελευταίο φθινόπωρο στο μπλόγκινγκ και τα συναφή, ναι;
    Με εξουθενώνεις όταν τα λές αυτά.
    Φιλί καλωσορίσματος
    Τζουστινάκι

    • despinarion says:

      Τι εκπληξη μου κρατας Καναδεζα μου; Εγω παντως διαβασα ολο το βιβλιο σου μεσα σε 3 μερες, ημουν φορτισμενη και στεναχωρεθηκα με την εξελιξη της ζωης της Αμαλιας.
      Τι να μη λεω Καναδεζα μου, αυτο το πηγαινε ελα με εχει κουρασει τοσο που λεω διαφορα. Φιλακια!

  13. katrine says:

    Βραδάκι ήσυχο Δεσποινάκι, και κάθομαι να σε διαβάσω να αποτυπώσω τις σκέψεις και τις συνταγές ( μακαρονάκι-γεμιστά!!) σου. Είναι πάντα ένας γλυκός ζεστός προβληματισμός αυτή η κατάθεση. Με το καλό ο χειμώνας χωρίς αγωνίες και δύσκολα. Σε φιλώ μάτια μου, σε φιλώ:)

  14. despinarion says:

    Καλο χειμωνα επισης Κατερινα μου, ευχαριστω πολυ!

  15. Justinaki says:

    A! ωραία φθινοπωρινή έκπληξη. Θα λάβεις πρόσκληση κι εσύ θα είσαι διαβασμένη! Σε λατρεύω και να μην το βάζεις κάτω, ναι;

  16. despinarion says:

    Τωρα ξεκαθαρισε το τοπιο Καναδεζα μου!

Leave a Reply

