συλλεκτικα

Σημερα χαζολογουσα με διαφορα περιοδικα το μεσημερακι, κι επεσε στα χερια μου το τευχος του Σεπτεμβρη του περιοδικου FORBES Life .  Το FORBES Life  ειναι το κατ εξοχην φιν φον περιοδικο.  Θα μου πειτε, τωρα με τα ζορια που τραβαμε τα φιν φον μας μαραναν.  Κι ομως τωρα λιγη ομορφια δεν βλαφτει.  Ενα καλοκατασκευασμενο αντικειμενο, ενα εργο τεχνης,  μια επιτυχημενη ιστορια σε πολλους ανθρωπους ενεργουν θετικα. Ενας ταξιδιωτικος προορισμος δεν παυει να υφισταται ακομα κι αν δεν ειναι στα προγραμματα μας.  Το τευχος του Σεπτεμβρη ηταν αφιερωμενο σε συλλογες.  Οχι ομως οτι κι οτι συλλογες.  Αντικειμενα golf,  αλογα κουρσας,  παιχνιδια με ωρολογιακους μηχανισμους της εποχης των Τσαρων,  κοσμηματα.  Εκτος λιτης εποχης και εκτος οικονομικης εμβελειας, κι ομως χαρηκα να τα βλεπω και να τα καμαρωνω.

απο την συλλογη αυγα, ενα αγαπημενο αλαβαστρινο.

Κι ετσι που χαζευα, σκεφτηκα τις μικρες συλλογες αντικειμενων που κανει ο καθενας μας, οσο ανεξοδες κι αν ειναι και ταπεινες.  Πιστευω οτι ειναι σπανιο να βρεις ανθρωπο που να μην συλλεγει κατι.  Η ενασχοληση, η μελετη, η προσπαθεια αναδειξης των συλλετικων αντικειμενων ειναι κατι που ανεβαζει ψυχολογικα τον συλλεκτη.  Η συλλογη πραγματων  που αρχιζει απο μικρες ηλικιες, δειχνει παιδια με ανησυχιες,  να μαζεψουν, να μαθουν, να συμπληρωσουν.  Ποσα παιδακια εδω στην Αμερικη δεν μαζευουν καρτες του baseball!  Ποσα παιδια που μαζευουν γραμματοσημα και τα πιο πολλα μεγαλωνοντας γινονται σοβαροι και μανιωδεις συλλεκτες!

απο την συλλογη κεραμεικες κανατες, οι αγαπημενες απο την Σικελια.

απο την συλλογη κεραμεικες κανατες, τα ροδια απο τα Αρμολια.

Το δεσποιναριον ως μικρο κοριτσακι εκανε δυο συλλογες. Μαζευε  γραμματοσημα και χαρτοπετσετες.   Και για τα δυο υπηρχε καποιο ερεθισμα.  Ο μπαμπας εστελνε γραμματα απο διαφορα μερη του κοσμου, κι εκεινα τα μικρα χρωματιστα χαρτακια ηταν τοσο ομορφα.  Η συλλογη  μεγαλωνε γιατι του ειχα ζητησει να μου παιρνει σειρες απο διαφορα μερη.   Τα εδειχνα και στον ξαδελφο μου τον Αποστολη που μαζευε κι αυτος και μου ελεγε οτι πρεπει να του τα δωσω γιατι αυτα δεν ειναι για κοριτσια!  Ξερω ειχε βαλει στο ματι κατι τρελλα γραμματοσημα που ειχα απο το Τρινινταντ και Τομπαγκο. Ομως καποια στιγμη σταματησα να ασχολουμαι. Η μικρη συλλογη βρισκεται (ελπιζω) στο πατρικο μου στην Αθηνα.

Οι χαρτοπετσετες παλι αρχισαν με κατι “τεϊα” της μαμας.  Κατι φιν φον παρτακια που καναμε οι συμμαθητριες και οι μαμαδες τους αγοραζαν κατι ωραιες χαρτοπετσετες.  Τις τακτοποιουσα κατα μεγεθος και θεμα αλλοτα παλι κατα χρωμα.  Η συλλογη αυτη χρησιμοποιηθηκε κατα το τελος του γυμνασιαου σε καποιο παρτυ εντελως πρακτικα.  Ηταν  “οι χαρτοπετσετες”  που χρησιμοποιησαν οι φιλες μου.

Ακομα ειχα μια σεβαστη ποσοτητα απο βωλους (γκαζες). Θα μου πεις, εσυ κοριτσι πραμμα τι τις ηθελες τις γκαζες.  Μα ειναι υπεροχες. Γυαλινες,  σε ωραια χρωματα, σε ολα τα μεγεθη και με ενα σωστο τσαφ, κερδιζες αλλες τοσες!

Η μαμα μαζευε σπιρτοκουτα απο ολο τον κοσμο.  Ηταν μια αρκετα μεγαλη συλλογη που οταν αρραβωνιαστηκε η αδελφη μου την  χαρισε στον γαμπρο μου.  Ακομα μαζευε πιατα για τον τοιχο. Ο τοιχος της κουζινας μας ηταν γεματος απο ελληνικα πιατα απο διαφορα νησια η πολεις.   Αλλος τοιχος ειχε συλλογη απο ξενα πιατα απο ταξιδια της.  Κι ενας τριτος κατι αλλα ωραια με ζωγραφισμενα λουλουδια.

απο την συλλογη αυγα,  αλαβαστρινα και ο ροδοχρωσιτης.

Σημερα στην οικια του δεσποιναριου,  ο καθενας εχει την συλλoγιτσα του (μια η περισσοτερες) και τον χαβα του.  Ο Ερρικος καποτε οταν ηταν καπνιστης μαζευε πιπες.  Τωρα πια στολιζουν ενα ραφακι στην καβα του στο υπογειο.   Παιδι κατασκευαζε και μαζευε αεροπλανακια και καραβια.  Οι  συλλογες αυτες ειναι αρκετα μεγαλες και βρισκονται στο δικο του πατρικο σε αλλο  υπογειο.  Τα επιστημονικα βιβλια ειναι μαλλον  “λοξα” παρα συλλογη.   Ο Κωνσταντινος μαζευε ποτηρακια απο σφηνακια.  Οποιος παει καπου του φερνει κι ενα. Τα πιο πολλα τα πηρε μαζι του οταν μετακομισε στο δικο του σπιτι.  Υπαρχει ακομα και η συλλογη απο ετικεττες κρασιων και φελλων και η παλια συλλογη απο βινυλια. Ο Τεντυ μαζευει .. ρολογια.   Ενα καινουργιο περιεργο rολοϊ ειναι παντα ενα ευπροσδεκτο δωρο για κεινον.  Η Δαφνη.. δε μαζευει τιποτα!  Απορω ποιοανου παιδι ειναι!

Οσο για μενα πιστευω οτι η καλυτερη μου συλλογη ειναι τα βιβλια μαγειρικης μου που ειχα παρουσιασει παλιοτερα στο despinarion με τιτλο  “This is not a bookstore”, και που ειχε παρουσιασει η κυρια Ελενη Γκικα σε ενθετο Κυριακατικης εφημεριδας.  Στην οποια παρεμπιπτοντως σημερα προστεθηκε αλλο ενα ωραιο βιβλιο των καταπληκτικων εκδοσεων Phaidon.  Και στην οποια περιλαμβανεται η πρωτη εκδοση του Τσελεμεντε.

απο την συλλογη μαγειρικα βιβλια, το τελευταιο μου αποκτημα.

Και οταν κατι περασει τον αριθμο 10,  αποφασιζω οτι αποτελει πλεον συλλογη.  Δεν εφτασε τυχαια τον αριθμο 10.  Κατι στο αντικειμενο μας τραβαει προφανως.  Ετσι λοιπον το δεσποιναριον εχει το ραφι με τα Delft αντικειμενα,  καμια εικοσαρια κεραμεικες κανατες,  αλλα τοσα αυγα απο διαφορες ημιπολυτιμες πετρες οπως το αλαβαστρο, ο ροδοχρωσιτης, το μαρμαρο.   Τα παιδια μου ισχυριζονται οτι μαζευω ποτηρια, αλλα… υπερβολες. Καθε ποτο, καθε τυπος κρασιου θελει το ποτηρι του.

απο την συλλογη Delft,  γαλατιερες και αλλα μικροαντικειμενα.

Υπαρχουν συλλογες που λατρευω οπως νομισματα και χαρτονομισματα, και αλλες που με αφηνουν αδιαφορη, οπως οι ποσρελανινες κουκλες, οι .. δαχτυληθρες (σορυ αλλα αυτες τις αντιπαθω εντελως) και οι αναπτηρες.   Οι συλλογες και η ενασχοληση τους με αυτες κανουν καλο, ειναι θεραπεια.  Πηγαινετε μια βολτα σε καποια παλιατζηδικα, σε κανενα γιουσουρουμ, ψαξτε στο ebay,  βρητε αλλους που ενστερνιζονται τα ενδιαφεροντα σας.   Οι συλλογες μας ειναι κομματι του εαυτου μας κι εχουν τεραστια αξια συναισθηματικη εστω κι αν δεν εχουν πραγματικη.    Σαν του φιλου μου του Κεννυ που μαζευει ενα βοτσαλο απο καθε παραλια που πηγαινει!

Σας φιλω γλυκα.

Πη Ες: Α ξεχασα!  Εχω και οχτω γουδια, Δυο ακομα και θα το ονομασω συλλογη!

25 comments on “συλλεκτικα

  1. fevis says:

    Λοιπόν αγαπημένη, είχα και εγώ ως πιτσιρίκα συλλογή από χαρτοπετσέτες. Τεράστια και εξαιρετική, με jewel of my crown μια από μεταξωτό χαρτί φερμένη από την Κίνα!! Την κουβαλούσα για χρόνια μαζί μου από σπίτι σε σπίτι μέχρι που σε μια μετακόμιση χάθηκε και κόντεψα να σκάσω από την στεναχώρια μου. Επίσης είχα και μια συλλογή απο γόμες αλλά καμιά σχέση με την προηγούμενη… Η μαμά μου πάλι, μαζεύει σπιρτόκουτα, εκεί να δεις ποικιλία γιατί είναι και πολυταξιδεμένη, και παραγγέλνει ειδικά τεράστια κρυστάλλινα βάζα που τα γεμίζει και τα ακροβολίζει σε διάφορα σημεία του σπιτιού της.. Και εγώ όπως ξέρεις μαζεύω αγελάδες και γουρούνια, και βιβλία μαγειρικής φυσικά αλλά καμιά σχέση με την δική σου συλλογή..:))) Τέλος, η κουμπάρα μου νομίζω πως μπορεί να πάρει βραβείο πρωτοτυπίας. Μαζεύει βότσαλα σε σχήμα καρδιάς… Έχει μπουσουλήσει σε όλες τις παραλίες που έχει ποτέ επισκευτεί, και για χάρη της έχουμε μποσουλήσει όλοι, και είναι και δύσκολη μια που τα θέλει τέλεια τα βότσαλα της με αποτέλεσμα τα περισσότερα από αυτά που της φέρνουμε να καταλήγουν στα σκουπίδια λόγω.. ατελειών… Καθένας με την λόξα του και με την συλλογή του…:)))) Φιλιά πολλά…

    • despinarion says:

      Ετσι ειναι φιλενας. Ο καθενας μας εχει και μια η περισσοτερες συλλογες. Οπως κι εσυ εχω μια φιλη που μαζευει μονο αγελαδες. Σε πινακες, σε φιγκιουριν, σε κεραμεικες, οτι βαλει ο νους σου. Εχει κι ενα αγροτοσπιτο και οταν μπεις στην κουζινα της σου ερχεται να κανεις Μουυυυυ!! Το πιο ωραιο στις συλλογες ειναι να τα οργανωνεις ετσι που να αναδεικνυονται τα αντικειμενα. Κι αυτο θελει τεχνη. Η ιδια συλλογη φαινεται διαφορετικα απο το πως θα την στησεις. Κι αυτο παλι κομματι της προσωπικοτητας μας ειναι. Φιλια και καλη βδομαδα!

  2. tali says:

    ρε κοριτσια μιλωντας για χαρτοπετσετες πριδιδουμε την ηλικιαμας πφφφ!! Εκανα κι εγω και χαρτοπετσετες και γραμματοσημα και σιδεροτυπα απο τη Μανινα και τευχη του κοσμοπολιταν ..
    και χρονια μετα παιχνιδακια απο κιντερ δωροεκπληξη , αρωματα μινιατουρες Νταλι και Πικασο και..λιγο πριν πιατα Λιμοζ και το σερβιτσιο Μεδουσα του Βερσατσε και… και…
    Για χρονια εκανα συλλογες ..μεχρι που καποτε ανακαλυψα πως με αγχωνουν !!
    να τις προσεχω , να τις πλουτιζω να τις τακτοποιω κλπ κλπ

    οποτε οταν καταλαθος εξι χρονια πριν πεταξα μια σακουλα κασετες απο την αγαπημενη μου σειρα Βερονικα (εκατο επεισοδια) αποφασισα να κοψω τις εξαρτησεις (για μενα ηταν)..
    -τωρα δεν συλλεγω τιποτα και ειλικρινα νιωθω ελευθερη και προτιμω να χαζευω τις συλλογες των αλλων διοτι δεν κοπιαζω εγω γι αυτες!!!

    ολα μου αρεσαν Δεσποινα χαρα στην υπομονη και τη μεθοδικοτητα σου!!!

    • despinarion says:

      Αφου σε αγχωνουν καλα εκανες και τις σταματησες Ταλι μου. Εμενα δε με αγχωνουν, ισα ισα τα κοιταω και χαμογελω με ευχαριστηση. Η συλλογη που αγαπαμε δεν ειναι κοπος αλλα πηγη χαρας. Αν περνα στο χωρο του ψυχαναγκασμου, καλυτερα αστην. Και Ταλι μου σορυ αλλα εσυ αγχωνεσαι με τα κροσια των χαλιων σου, Ευτυχως που δεν πεταξες και τις μπουχαρες! Σε φιλω πολυ!

  3. Συλλογές, Δεσποινάκι? Λοξή μ’ ανεβάζουν, μουρλή με κατεβάζουν στην οικογένεια. Έχω ξοδέψει πολύ χρόνο και χρήμα για να καλύψω αυτή την ανάγκη. Και χρήμα που δεν μου περίσσευε αλλά στερούμουν άλλα πράγματα γι αυτές. Δυστυχώς μόνο εγώ από όλους στην οικογένεια έχω αυτή τη μανία. Ξεκίνησα από τα γραμματόσημα, θεματικά και μη, που τα εγκατέλειψα λόγω πολλής υγρασίας στο Ρέθυμνο και δυσκολίας για τη σωστή συντήρησή τους, προχώρησα στις τηλεκάρτες, πρόσφατα σχετικά, που όμως μετά από 10 χρόνια την εγκατέλειψα γιατί δεν χρησιμοποιεί κανένας πια καρτοτηλέφωνα και φτάνω στη μεγάλη μου συλλογή. FDC από όπου πάω ταξίδι, αλλά βασικά ΟΛΑ τα ελληνικά FDC από την ημερομηνία γέννησής μου και έως σήμερα. Έχω δώσει το… χρήμα γι αυτήν.
    Αυτό που με θλίβει είναι πως δεν έχει κανένα παιδί μου την αγάπη αυτή και έτσι δεν έχω κανέναν να μοιραστώ τη χαρά και να του δώσω και τη συλλογή αργότερα.
    Φιλάκια δίπλα από το τζάκι

    • despinarion says:

      Να και μια σοβαρη συλλεκτρια. Πολυ ενδιαφερουσα η συλλογη των first day covers. Τωρα που το εγραψες εχει και ο Ερρικος μια τετοια συλλογη, αλλα οχι απο τα γεννητουρια του. Μαλιστα η μαμα ειχε γραφτει στα ΕΛΤΑ και του τα εστελνε. Κοιτα τα παιδια καποια στιγμη ωριμαζουν. Φτανει μια στιγμη που λενε, α κοιτα η μαμα τι ομορφη συλλογη που εχει! Ακομα ισως να βρεις ανθρωπους που εχουν την ιδια αγαπη. Πολλα φιλια Φωτεινη μου.

  4. tali says:

    xaxaxa nai nai nai !!!xxxx etsi einai !

  5. Μαρία says:

    Πολύ ωραίο θέμα……..και πάρα πολύ ωραίες και ενδιαφέρουσες οι συλλογές σου…..

    Μου αρέσουν πολύ οι συλλογές, αν και είμαι καθαρόαιμος τοξότης, που σημαίνει ότι μπαίνω με ενθουσιασμό στα πάντα για να τα βαρεθώ (ευτυχώς όχι όλα) στη συνέχεια…….
    Μικρή μάζευα διάφορα….γραμματόσημα, χαρτιά αλληλογραφίας, σπιρτούληδες (τους θυμάται κανείς αυτούς?) και διάφορα άλλα που δεν έχω πια εκτός από τα γραμματόσημα….
    Για κάποιο μυστήριο λόγο δε μάζευα ποτέ χαρτοπετσέτες….ίσως γιατί μάζευαν όλες σχεδόν οι φίλες μου…αν μου έπεφτε κάποια περίεργη στα χέρια την κρατούσα και την έδινα…
    Έχω και μια καλούτσικη συλλογή με νομίσματα…..αυτή την είχε ξεκινήσει η μητέρα μου και όταν μου την έδωσε απλά τη συνέχισα…
    Βότσαλα μαζεύω από κάθε παραλία……έχω και καρδιές όπως γράφτηκε παραπάνω, αλλά δεν μένω σε αυτές…..
    Κοχύλια……η τρέλα μου…..η φίλη μας η Τάλι ενίσχυσε μάλιστα αυτή τη συλλογή πριν χρόνια με όμορφα κομμάτια…..
    Και νεράιδες……αυτό ξεκίνησε από την κόρη μου….σπούδαζε στην Αγγλία και μου έφερνε όταν έρχονταν μια νεράιδα…….συνήθως χιονόμπαλες με νεράιδες….τις λάτρεψα και έγινα μανιακή….

    Φιλιά πολλά!!!!

    • despinarion says:

      Μαρια μου, οι σπιρτουληδες δεν ξερω τι ειναι! Μαλλον ειναι μεταγενεστεροι της βρεφικης μου ηλικιας. Ωραιες οι συλλογες σου. Τωρα αυτο με τα βοτσαλα αρχιζει να με ανησυχει. Ολοι μαζευουν βοτσαλα και οι παραλιες σε λιγο θα μεινουν αδειες. Επισης τωρα που ειπες κοχυλια εχω κι εγω μερικα, παω να δω αν ειναι πανω απο 10!
      Φιλακια! Ποσο χαιρομαι που ερχεσαι!

  6. Multi psi says:

    Omorfes oi sylloges sou Despina……!! Einai omorfo na syllegeis diafora pragmata pou sou thymizoun diafora meroi i katastaseis!!…..O syzigos mou einai maniakos syllektis!!!….diafora spirta apo estiatoria pou exei episkeytei…(giales ateleiotes me tetoia….) mia terastia syllogi apo grammatosima….mia syllogi i opoia tin ksekinise o pappous tou, perase ston patera tou kai tin synexise o Kostas….omorfa taktopioimena se album idika kai taktopiimena stin bibliothiki tou grafeiou tou…..pinakes zografikis, opou mia epoxi mazeve maniodos kai kataliksame na exoume 52 pinakes kremasmenous sto saloni tou paliou mas spitiou!!!…aytoi, vrikan tora thesi stin apothiki mias kai to kainourgio spiti einai olo tzamaries kai elaxistoi toixoi gia na tous kremasei!! (thank God!!)….sylloges apo koutia apo poura..pipes, maniketokoumpa, mpalakia tou golf, palia vinilia, kai den symmazeyete!!!!……….
    Ego pali, den mazevo TIPOTA!!!!!…..antithetos eimai tou aferetikou!!! Den “denome” me tipota to yliko!!…nomizo oti einai axrista pragmata pou katanalonoun xoro kai apla yparxoun gia na ta kseskonizeis!!!…O megalos mas “kaygas” einai panta otan tha po tin foveri mou ataka…..”Aman pia me olla ayta!! Ti ta mazeyeis??….Peta kai kati gia na kaneis xoro gia pio xrisima pragmata!!!!!!”
    Mipos prepei na to koitakso ayto?????????

    • despinarion says:

      Και ο Ερρικος ειναι πολυ νοικοκυρηw με τις συλλογες του ΨΨΨΨΨ (multi Ψ) μου. Δε νομιζω οτι πρεπει να κοιταξεις κατι. το οτι δεν εχεις συλλογες μαλλον σημαινει οτι δεν εχεις εξαρτησεις σαν κι εμας. Ισως εμεις πρεπει να το κοιταξουμε instead!!!!

  7. Πέννυ says:

    Μικρή πέρασα και εγώ, αρχικά τη φάση της χαρτοπετσέτας.(δημοτικό και αρχές γυμνασίου) και μετά των γραμματοσήμων… στη συνέχεια ξεκίνησα τις τηλεκάρτες… δηλώνω περήφανη για τη συλλογή αυτή η οποία μπορεί να έχει πλέον διακοπεί, αλλά την καμαρώνω αφού περιέχει και μερικές σπάνιες συλλεκτικές τηλεκάρτες… σήμερα οι χαρτοπετσέτες έχουν πεταχτεί, γραμματόσημα και τηλεκάρτες φυλάσονται τακτοποιημένα σε άλμπουμ στο πατρικό και πλέον ΔΕΝ ΣΥΛΛΕΓΩ ΤΙΠΟΤΑ!
    Το μόνο που ίσως κάποτε να γίνει συλλογή, είναι οι χιονόμπαλες από πόλεις του εξωτερικου που επισκέπτομαι… οι οποίες για την ώρα είναι πολύ λίγες, αλλά ελπίζω κάποτε να αρχίσω να τις αυξάνω με γεωμετρική κατά προτίμηση πρόοδο!

    • despinarion says:

      Οι χιονομπαλες Πεννυ μου ειναι κατι που παρατηρω αρεσει σε πολλες γυναικες. Αρχισε λοιπον τα ταξιδια και μαζευε!

  8. orfia says:

    Ομορφες οι συλλογες σου Δεσποινακι. Πραγματι η καθε συλλογη εχει την ιστορια της, το μερακι της, την αγωνια της.!! Με τον Ε. ειχαμε και εχω συλλογες, απο γραμματοσημα, σειρες ατελειωτες, νομισματα επισης, βιβλια παλια..αχορταγα τα μαζευαμε και φυσικα την μεγαλη του αγαπη πινακες ζωγραφικης. Καθε κομματι και μια ιστορια αγαπημενη..Τις αγαπω πολυ τις συλλογες αυτες…αλλα..σταματησα πλεον να μαζευω οσο και να θελω, δυστυχως η δαπανη τους ειναι πλεον σημαντικη!! Φιλια πολλα.

    • despinarion says:

      Ειχα την ευκαιρια να θαυμασω μερικα απο αυτα που περιγραφεις. Κι εχεις δικιο Ορφια μου, μερικες συλλογες ειναι δαπανηρες. Ομως υπαρχουν και δε χρειαζεται να τις μεγαλωσεις, απλα αγαπα τις και προσεχε τις σαν τα ματια σου κι αυτο φτανει. Ετσι οπως ειναι για σενα ειναι μια ζωη! Φιλακια!

  9. My blueprint says:

    Η συλλογή με τα μικροαντικείμενα σου μου αρέσει πολύ!!! Στις συλλογές με χαρτοπετσέτες γράψτε και μένα! Τώρα δεν έχει πια νόημα γιατί υπάρχουν άπειρα σχέδια και είναι εύκολα προσβάσιμα αλλά πριν 25-30 χρόνια ήταν υπόθεση να έχεις καλή συλλογή ειδικά στην επαρχία! Επίσης μέχρι που ξεκίνησε το internet και τα e-mail, ήμουν γνωστή στους φίλους μου για τα φιν φον χαρτιά αλληλογραφίας. Τη συλλογή αυτή την χρησιμοποιούσα και κρατούσα το τελευταίο σετ. Ήμουν fun της αλληλογραφίας γενικά και ήταν ολοκληρη ιεροτελεστία για μένα η επιλογή του κατάλληλου χαρτιού, αρωματικού ή όχι κλπ. Πάνε αυτές οι εποχές. Μου λείπουν όμως τα γράμματα. Τώρα η μόνη συλλογή που έχω είναι μαγνητάκια ψυγείου από μέρη που έχω πάει εγώ ή οι φίλοι μου.
    Φιλιά πολλά!!

    • despinarion says:

      ΑΑΑ!!! ολα ωραια και καλα Δεσποινακι αλλα εκεινο με τα μαγνητακια .. απαπαπαπαπαπα!! Θελω το ψυγειοο μουνα μην εχει τιποτα απανω. Μπαινω στην κουζινα της αδελφης μου και δεν υποαρχει ψυγειο, μονο ενα πολυχρωμο πραγμα ανακατεμενος ο ερχομενος. Να φανταστεις ουτε τις ζωγραφιες των παιδιων δεν εβαζα στο ψυγειο, ειχαμε αλλο χωρο. Φιλια!

      • My blueprint says:

        Και εγώ δεν τα έχω στο ψυγείο του σπιτιού. Έχει ξύλινη επένδυση και δεν κολλάν αλλά έτσι κι αλλιώς δεν θα τα έβαζα. Τα πηγαίνω όλα στο εξοχικό που ταιριάζουν πιο πολύ με το περιβάλλον! Φιλιά

  10. wintersea says:

    Χα, βλέπω από τις χαρτοπετσέτες δεν γλύτωσε κανείς μας, ε; Οι δικές μου είναι κάπου στο σπίτι της μαμάς μου :) Με την αδερφή μου κρατούσαμε και τα τεύχη του Μίκυ Μάους που διαβάζαμε τότε, αλλά μια μέρα μια θεία μου (!) τα πέταξε όλα…
    Οι συλλογές του σήμερα (γιατί άμα το έχεις το χούι, δύσκολα το αφήνεις) περιλαμβάνουν γάτες (εννοείται), σπιρτόκουτα, ρόδια, μπουκάλια από αρώματα (έχω κρατήσει όλα όσα έχω φορέσει), καλειδοσκόπια, βότσαλα, αχιβάδες, αχινούς από τις βόλτες στη θάλασσα… τι ξεχνάω; Α, τα χιλιάδες μπουκαλάκια και λοιπά καλούδια από τα ξενοδοχεία – τους έκανα και ειδικό ράφι :)
    Επίσης μαζεύω συνταγές μαγειρικής (για αδιευκρίνιστο λόγο, προφανώς!)
    Όπως καταλαβαίνεις, τρελαίνομαι για συλλογές και όσες φορές τις έχεις φέρει τις χαζεύω πολύ!

    Φιλιά ανεμοδαρμένα :)

    • despinarion says:

      ΑΑΑΑΑ ενα ενα τα θυμαμαι. Κι εγω κραταω μπουκαλια απο αρωματα, και σιγουρα ειναι πανω απο 30 οποτεεεεε!!!! ΣΥΛΛΟΓΗ! Προσεχε καλη μου με τους αερηδες. Δεν φανταζομαι να συνεχιζεις τα χειμερινα μπανια! Φιλια πολλα.

  11. Justinaki says:

    Αγαπημένη μου, έχω την τύχη να δώ κάποιες από τις συλλογές σου, ξέχασες τα Χριστουγεννιάτικα αρκουδάκια από το Μπλούμς.Λοιπόν, σε μάς ο ξάδελφος Νιόνιος έκανε μια τεράστια και σπάνια συλλογή γραμματοσήμων, οπότε εμείς δεν τολμούμασε να τον συναγωνιστούμε.Μικρότερη έκανα συλλογή από χαρτιά αλληλογραφίας (όπως η Δέσποινα Μπλού) καθώς και από μπουκάλια αρωμάτων. Τώρα που μεγάλωσα κάνω συλλογή από τσάντες, φουλάρια, πασμίνες και στυλό υπογραφής των βιβλίων μου. Αυτή η ιδέα ξεκίνησε τα τελευταία δέκα χρόνια με τα δώρα του Τέντ, ένα νέο στυλό για κάθε νέο βιβλίο.
    Γενικά κάνω συλλογές αξεσουάρ και πολύ γουστάρω, γιατί είναι και χρήσιμες. Οσο για τα μπουκαλάκια, χαρίστηκαν σε φίλες, γιατί πάλευα με τη σκόνη!
    Φιλί πρωινό και πλησιάζω σιγά σιγά…

    • despinarion says:

      Eιδες Καναδεζα, ξεχασα τα αρκουδακια! Η ιδεα του Τεντ ωραια κει συμβολικη. Καθε βιβλιο και στυλο! Τα αξεσουαρ μου αρεσουν κι εμενα πολυ, απλα δε τα θεωρω συλλογες αλλα “απαραιτητα”. Πφ! Ελα πια ελα!

  12. Μαρία says:

    Οι σπιρτούληδες ήταν κουκλάκια μέσα σε σπιρτόκουτα….άρα κατά κάποιο τρόπο μάζευα και σπιρτόκουτα…
    Κι εγώ χαίρομαι που έρχομαι…….

  13. larisaia says:

    κανω συλλογη απο αρωματα κ χαρτοπετσετες καμια κοπελα για ανταλλαγη ?

Leave a Reply

